Veelgi imelikum on, et linlasi sellest ei teavitatud, sest muudatus läheb elektriauto omanikele kalliks maksma: südalinna piirkonnas igal tööpäeval kaheksa tundi elektriautot parkiv inimene peaks selle eest kuus tasuma 90 eurot. Veel eelmise nädala alguses oli see talle tasuta.

Tallinnas elav elektriauto omanik Jarmo Tuisk, kes on ka Eesti elektrimobiilsuse programmi juht, kuulis parkimiskorralduse muudatusest juhuslikult tuttava kaudu. „Läksin siis kontrolllima – oligi määruses nii kirjas, aga kuskil mujal infot polnud. Uues parkimismääruses oli muudetud südalinna ala definitsiooni ja elektriautod seal parkida ei saa,” rääkis ta. Pahaaimamatut elektriauto omanikku, kes pargib südalinnas tööle minnes sõiduki tavapäraselt tänavale, ähvardab nüüd trahv.

Rahaliselt ei saa elektriautode parkimissoodustuse kaotamisest linnale erilist tulu tõusta, sest neid on vähe. „Elektriautode toetusi on Harjumaa ja Tallinna elanikele ja firmadele antud 74 korral. Sotsiaaltöötajatele mõeldud autodest läks Tallinna linnavalitsusele 29 autot. Seega võiks praegu rääkida kokku umbes sajast elektriautost, mis Tallinnas sõidavad,” selgitas Jarmo Tuisk.

Kiirelt jõustunud otsus

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi innovatsioonitalituse peaspetsialisti Kristiina Kitsiku sõnul on ministeerium soodustuse kaotamise pärast kurb. „Ühelt poolt saan linnavalitsusest aru. Südalinnas on palju autosid ja parkijaid, ma ei alahinda seda probleemi. Kahtlemata tuleb vastu võtta otsuseid, mis seda probleemi leevendaks. Teisalt on kahju kuulda, et otsus tuleb just elektriautode arvelt, mida on terves riigis vaid 600,” ütles Kitsik.

„Elektriautode programmi üks eesmärke ongi see, et linnaõhk oleks puhtam ja kasutataks transpordivahendeid, mis saastaks vähem. Üks võimalus on soetada elektriauto, aga nagu kõik teavad, on nad kallid isegi koos toetusega ja seega vajab ostja lisaboonust. Meie silmis võikski selleks olla linnas tasuta parkimise võimalus. On kurb, et see võimalus ära võeti,” lisas ta.

Tallinna linnavalitsusest eilse päeva jooksul kommentaari saada ei õnnestunud, kuna abilinnapea Taavi Aasa päevakava oli väga tihe.

Elektriautode parkimissoodustuse kaotamine hakkas kehtima 1. jaanuaril. 20. detsembril vastu võetud linnavolikogu määrus laiendas südalinna tasulise parkimise ala ja võttis elektriautode tasuta parkimise õiguse. Seni said elektriautod tasuta parkida nii kesklinnas kui ka südalinnas, maksta tuli vaid vanalinnas.