Niiskus külmudes paisub

„Kui külmetab, tehakse libedatõrjet kloriididega, mis teevad teekatte soolamärjaks. Niisket teed kulutavad naastrehvid. Niiskus koguneb teekatte pooridesse, kus see siis külmub ja teed omakorda lagundab,” selgitas Sulg. Seetõttu tekib ühel sulailmaga päeval linna teedesse ligikaudu 40 löökauku.

Ilmast oleneb teekatte lagunemise puhul palju. Sulg meenutas, et näiteks eelmisel aastal ei olnud jaanuaris ühelgi päeval plusskraade, üle-eelmisel aastal püsisid miinuskraadid koguni 72 päeva järjest. „Sel aastal on pikalt temperatuurid olnud nulli ümber, võiks öelda, et lausa kevadised olud teekatte jaoks,” tõdes ta.

Ühtlasi märkis Sulg, et suuresti sõltub tänavate teekatte seisukord rahast. Tee-ehituse ja -hoolduse rahastamine jaotub kaheks: riiklik kütuseaktsiisi kogumise kaudu rahastamine ja omavalitsuste maksutuludest rahastamine. „Kütuseaktsiisi jagamine omavalitsustele on olnud hüplik,” nentis Sulg. Sel aastal sai linn aktsiisi kaudu teehoiukulude katteks 2,6 miljonit eurot. Kokku on linna eelarves sel aastal teede lappimiseks 4,02 miljonit eurot. Kui peaks selguma, et vaja on pisut rohkem, esitatakse selle tarvis taotlus.