Tallinki laevad sõidavad küll edasi, aga aktsiad võivad turult kaduda.
Foto: Tiit Blaat
Viimane poolaasta on Tallinkile olnud tormiliselt edukas, ent mitte
niivõrd reisijate- või kaubaveo, vaid finantsnäitajate poolest.
Esiteks
täitis Tallink Grupp oktoobriks endale seatud eesmärgi maksta
dividende. Nimelt oli ettevõte 2011. aasta aprillis seadnud
strateegiasse sisse punkti, mille järgi hakatakse dividende maksma siis,
kui laenukoormus on optimaalsel tasemel. Juhtkonna hinnangul pidi
selleks olema olukord, kui kontserni netovõla suhe kulumieelsesse
ärikasumisse (EBITDA) on kuni viis ning omakapitali suhe varadesse 40%.
Eelmise aasta kolmandas kvartalis tase saavutatigi, kui eelnimetatud
näitajad olid vastavalt 4,9 ja 43,1%.
Eesmärki kinnitas ka
laevanduskontserni juhatuse liige Andres Hunt tänavu 1. märtsil, öeldes
Äripäevale, et ettevõte töötab dividendide maksmise nimel ja soovib
sellest investoritele ka võimalikult kiiresti teada anda.
Teiseks saabus detsembri
keskel ootamatu teade, et ligi 16 protsenti ettevõtte aktsiatest on
ostnud Baltic Cruises Holding, kes on Tallinki ühe senise aktsionäri
CVCI Growth Fund II tütarettevõte. Peale märkimisväärse mahu, mis oli
üle 116 miljoni euro, tegi suurtehingu erakordseks, et investor maksis
1,10 eurot aktsia kohta, mis ületas tollal kehtinud hinda tervelt 42,3
protsenti.
Aktsiahind tõusis
Turuhinnast
kõrgem hind ning suuromanike vahel 30. aprillini kokku lepitud ostukeeld
tekitasid kohe kuulduse, et ettevõte võib börsilt lahkuda.