Arstid peavad aborditeemalist koolitundi asjatuks šokiteraapiaks
„Meile näidati pilte päris abordijäänustest ja klassis lasti ringi käima elusuuruses kujukesed kahe- ja kolmenädalastest loodetest, näitamaks, et need on juba päris lapsed. Poistele räägiti kondoomidest hoidumisest, et leia tüdruk, kellega tahad olla terve elu koos ja tahad hakata lapsi tegema, mitte ära ela nii, et sul oleks kondoome vaja.” Nii kirjeldas vanalinna hariduskolleegiumi (VHK) koolitundi anonüümseks jääda soovinud 11. klassi õpilane.
Käimas oli õppeaine nimega sotsiaaleetika — tund, mis on küll kohustuslik valikaine, ent õpilaste seas väga populaarne. „Sotsiaaleetika kursuse eesmärk on mõtestada voorusi, moraali ja perekonna rolli elus, aga pakkuda ka pidepunkte, kuidas tänapäeva üleseksualiseeritud kultuuriruumis orienteeruda,” selgitas aineõpetaja Maria Joanna Madise. Aine peaks aitama noortel säilitada oma väärikust ja mõtestada lahti valikuid.
Aborti käsitleti Madise sõnul selleks, et selgitada iga inimese elu väärtuslikkust juba eostumisest kuni loomuliku surmani. Õpetuses lähtub Madise kristlikust väärtussüsteemist, mis on VHK direktori Kersti Nigeseni sõnul ka kooli alustala. See, et need väärtused on traditsioonilised ja suhtumine aborti ning abielueelsesse seksi konservatiivne, kooliõpilasi ega avalikkust üllatama ei peaks, küll aga on küsitav teema karm edasiandmine.