Lahendus koolide tööjõupuudusele: multitasking õpetajad?
Mullu sai Eestis kõigi ülikoolide peale kokku magistrikraadi ainult üks füüsikaõpetaja. Gümnaasiumide sulgemise tõttu vajavad koolid pedagooge, kes suudaks õpetada erinevaid aineid. Teisalt ei lahenda see õpetajate puudust, kuna noori õpetajaid tuleb peale vähe.
30. aprilli seisuga on Õpetajate Lehe ning erinevate tööportaalide andmetel Eestis puudu ligi sada õpetajat, teiste seast hakkavad rohkem silma koolid, kes otsivad loodusteaduste ja matemaatika õpetajaid. „Füüsikaõpetajat oleme otsinud juba kolm aastat ja pole siiani leidnud – inimesi lihtsalt ei ole,” ütles Väike-Maarja gümnaasiumi direktor Raili Sirgmets. Tema mure on seda suurem, et praegu otsib kool ka keemia- ning matemaatikaõpetajat. Pealegi on keeruline kinni hoida ka aastaid koolis töötanud pedagooge.
Sirgmetsa sõnul on osa probleemist vähenev töökoormus: õpilasi jääb aina vähemaks, koolis on ühe aasta peale kahe paralleeli asemel üks ning õpetajatel ei tule vajalike tundide arv täis. „Keegi ei taha ju poole kohaga tööd teha,” tõdes direktor. „Üks õpetaja läheb meil just ära, erasektorisse – tal ei tulnudki lõpuks tunde kokku rohkem kui 15. Ja ka umbes 50-aastased õpetajad tunnevad, et neil on viimane aeg ametivahetuseks,” rääkis ta.
„See on üks võimalik ja väga hea lahendus õpetajate põua ja töökoormuse probleemile,” ütles haridusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaar. Ta selgitas, et on vaja jõuda selleni, et igal õpetajal oleks vähemalt kaks ainet, mida õpetada, sest nii jätkuks koormust ja õpetajaid ka põhikooli.