Sotside 42 000 eurot kampaaniaraha jäi aastaid tähelepanuta
SDE ja järelevalvekomisjon on lubanud väljailmunud reklaamiraha uurida. Tulemust ei pruugi tulla.
SDE peasekretär Indrek Saar kinnitas nädalavahetusel, et äkitselt välja ilmunud 41 692 euro suurune arve, mida 2011. aasta valimiskampaania kuludes ei olnud, on tasutud ja erakonna aastaaruandes üldise reklaamikuluna kajastatud. Kummalisel kombel on sotside kampaaniakulud seni väheseid imestama pannud. Selle aasta mai esimestel päevadel ilmus Eesti Ekspressis artikkel pealkirjaga „Sotside valimiskampaania saladus”, milles tõstatati küsimus, kuidas SDE on saanud oma telereklaamid teistest erakondadest hulga odavamalt. Mõni päev hiljem ütles rahandusminister Jürgen Ligi Postimehele, et tema analüüsile tuginedes on täiesti ilmne, et sotside kampaania oli palju kallim, kui nad deklareerisid.
Miks pole erakond ise ega ka erakondade rahastamist kontrolliv komisjon (ERJK) varem aruandest puuduvat rahahunnikut märganud, on segane, eriti arvestades, kui palju probleeme on põhjustanud erakondade rahastamine ja selle läbipaistvus.