Eesti insener läheb isevalmistatud amfiibautoga ümbermaailmareisile
Mait Nilson ületab Amfiibkaruga, mis sõidab nii maal kui ka veel, 2400 kilomeetrit ookeani.
Insener Mait Nilsoni Toyota maastikuautot võib julgelt nimetada üheks Eesti erilisemaks sõidukiks: see sõidab nimelt ka vee peal. 2. novembril alustab Nilson omaehitatud amfiibautoga ümbermaailmareisi, mis paneb auto proovile nii ookeanil kui ka maismaal – kokku rohkem kui 60 000 kilomeetril.
Lühidalt kokku võttes on Nilsoni amfiibauto, mille nimi on Amphibear ehk Amfiibkaru, vees paat ja maa peal auto. Paadi rolli täitmiseks on maastikuautole külge monteeritud kaks pontooni – ujukid, mis hoiavad sõidukit vee peal, kumbki üle üheksa meetri pikk. Nende peale võiks auto asemel asetada ka näiteks sauna, märkis Nilson ja lisas, et vees sarnaneb sõiduk katamaraaniga. Ainus vahe on, et maa peale jõudes tuleb pontoonid vintsidega auto kohale tõmmata ja võib ratastel sõitma hakata. „Eks amfiibauto on kohmakam kui tavaauto, aga iga sõidukiga peab oskama sõita,” nentis ta.