Aeg-ajalt võib kohata imestavaid inimesi, kes tänaval liikuvaid autosid vaadates siira üllatusega tõdevad, et eestlased on tõesti rikas rahvas. Näeb ju Tallinna tänavail üsna väheseid kümnest aastast vanemaid autosid, kõiki neid ümbritsevad bussikõrgused džiibid. Osa tõest on see, et ummikutes üksteise sabas seisvad uhked sõidukid ei olegi tihtilugu nende inimeste endi omad. Omanik on muidugi liisingufirma, kuid liisinud pole autosid alati eraisikud. Märkimisväärse hulga uusi autosid ostavad Eestis hoopis juriidilised isikud. Lihtsamalt öeldes: autod kuuluvad firmadele. Kui auto on ostetud firmale töösõidukiks, siis võimaldavad praegused seadused saada sellelt investeeringult tagasi kogu käibemaks.

Näiteks kui eraisik ostab auto 30 000 euroga – mis ongi Eestis uute autode enam-vähem keskmine müügihind –, moodustab käibemaks hinnast 6000 eurot, mis läheb riigile. Kui aga firma ostab ametlikult ettevõtluse tarvis sama kalli auto, saab ta sellelt makstud 6000 eurot käibemaksu tagasi. Miks osta ettevõttele väiksem ja odavam auto, kui mitme tuhande lisaeuroga, mille tagasisaamine on ette teada, saab juba suurema linnamaasturi?


Loe edasi, kui palju ettevõttele autot ostes edaspidi käibemaksu tagasi saab ja kas on enam kasulik firmale ettevõtluseks ostetud autoga isiklikke sõite teha.
Edasi lugemiseks:
1.99 Üksikartikkel ühe kliki mobiilimaksega