Samal ajal on läbivalgustamata Eesti sponsorajaloo suurim toetus - Estonian Airi poolt tehtud ülekanne 2012. aasta jäähoki MMi korraldajatele Soomes ja Rootsis. Delfi ja Eesti Päevalehe andmetel oli see summa ca 500 000 eurot, lisaks veel meeskondade tasuta transport riikide vahel.

Veel sel reedel keeldus Estonian Air nimetamast summat, millega hoki MMi spondeeriti. "Tulenevalt kommertslepingu tingimustest pole meil voli lepingu detaile ühepoolselt avalikustada," kinnitas meile Ilona Eskelinen Estonian Airist.

Püüdsime Tallinna Sadama intriigi valguses saada hoki MMi toetusloole ka minister Partsi kommentaari, aga ta ei leidnud sel nädalal aega ajaloolise otsuse tagamaade meenutamiseks.

Küll aga on sotsidel kindel nägemus, kuidas riigi raha valesti kasutati. "See kulu ei olnud kuidagi põhjendatud. Estonian Air oli Tero Taskila tegevuse tõttu sisuliselt niigi pankrotis ning sellistel soomlaste huvides tehtud suured annetused ei ole õigustatud ei ettevõtte finantsseisu ega ka maine seisukohast," kinnitas Jaan Õunapuu.

Temaga oli päri ka erakonnakaaslane Urve Palo: "Riigiettevõtted ei peaks tegelema sponsorlusega olukorras, kus lõpuni on valikut võimatu põhjendada. Kultuuri- ja spordipoliitika, sealhulgas ka toetused, on kultuuriministeeriumi pärusmaa ning riigiettevõtted omal äranägemisel ei peaks suuri sponsorsummasid andma. See on lubamatu vähemalt nii kaua, kui ei ole ühtseid ja läbipaistvaid juhiseid, kas, kes ja millistel alustel võivad riigiettevõtted sponsorlusega tegeleda."

Sel nädalal alustas politsei Tallinna Sadama sponsortehingute uurimist.