Nordea Eesti juht Andreas Laane: Ka pankurid on inimesed
Laane hinnangul nähakse pankade puhul kasumi teenimist tihti probleemina, kuid vaadates panga kasumiaruannet, siis on seal rida kulusid, mis enamasti üllatavad inimesi – intressid, töötajate palgad, IT-kulud, kontorite ülal pidamine, regulaatorid jne. Samuti on pankadest rääkides tema sõnul üllatuseks fakt, et pankade omanikud on investorid, kes ootavad ärilt samaväärset tootlust teiste sarnaste investeeringutega - pankadele heidetakse ette kasumi taga ajamist.
Laane sõnul on pangandus lihtsustustatult öeldes süsteem, kus klient annab ja pank võtab raha. Põhimõtteliselt on pangandus samadel alustel töötanud 4000 aastat. „Kui pankade olemus kokku võtta, siis tahame teenida tulu, säilitada hoiuseid ning vahendada finantsteenuseid nii, et kõik osapooled saaksid kasu,“ ütles Laane.
„Pangad annavad raha neile, kes seda vajavad ning kes suudavad selle ka tagasi maksta – see on panga sotsiaalne roll,“ märkis Laane ning juhtis tähelepanu, et kõikvõimalikud projektid nagu muusikafestivalide toetus ja muu sarnane, on vaid lisa.
Laane soovitas ettevõtjatele panka tulles mitte liiga konservatiivne olla, vaid optimistlikult aus. Samuti ei tasu ettevõtte raamatupidamisega maksude või muu tõttu kuhugile uurimise alla sattuda.
Kui vaadata õiglast panka, siis hoiustajad tahavad inflatsioonimäära ületavat intressi. Laenuvõtjad aga ei taha maksta kõrget intressi. Töötajad tahavad õiglast palka, regulaatorid soovivad stabiilsust ning omanikud head tootlikkust. Laane sõnul on kõikide vastu õiglast panka väga raske teha ning tema arvates on õiglane pank see, kes on olemas ja toetab klienti.
Laane ütles, et lõppkokkuvõttes on pank siiski on omanikega äriettevõte, mis on teistele ettevõtetele üks partner paljudest. „Meie oleme ka inimesed," lisas Laane mõtte, mille võiks inimesed pankurite kohta meelde jätta.