Ümberpööratud klassiruum: kodutöö koolis, õpetaja jutt kodus
USA-s kogub Jon Bergmanni loodud õppemeetod kiiresti hoogu, ent ka Eestis on õpetajad seda juba rakendanud.
Ümberpööratud klassiruum on õppemeetod, kus – vastupidi praegusele – õpetaja ei anna esialgseid selgitusi mitte koolis tahvli ees, vaid salvestab need videosse. Nii liigub õpetaja kuulamine koju ja tavapärast kodutööd tehakse hoopiski tunnis koos õpetajaga. Mitu uuringut on näidanud, et selline muutus on õpilaste hindeid parandanud ja õpilaste ning õpetajate rahuolu tõusnud, teisalt nõuab see õpilastelt endilt palju aktiivsust ja skeptikud räägivad järjekordsest helendavast ekraanist, mida on laste elus juba niigi palju.
Ümberpööratud klassiruumi idee arendaja, USA keemiaõpetaja Jon Bergmanni sõnul võtab aga asja mõtte kokku üks lihtne küsimus: kuidas õpetaja ja õpilase koos veedetud aega kõige paremini ära kasutada? Vastus on talle ilmselge: tunnis koos ülesandeid tehes.