Matissi on peaministri otsusest ka suuliselt teavitatud.

Peaministri sõnul ei andnud Matiss valitsusele õigeaegselt infot riikliku lennufirma arenguks vajalike tegevuste kohta, lisaks ei jälgitud piisavalt Air Balticu strateegilist arengut.

Läti investeerimispanga Prudentia esindaja teatas varem, et lennufirmale on leitud Lääne- Euroopast finantsinvestor, kes on valmis ettevõttesse investeerima ligi 50 miljonit eurot. Ettevõtte esindaja investori nime ei avaldanud, kuid märkis, et tegemist on soliidse investoriga, kes näeb Air Balticus potentsiaali.

Transpordiminister Anrijs Matiss aga teatas pärast Prudentia avaldust, et mingeid otsuseid investori kaasamise kohta ei ole langetatud ning on vara rääkida riigi vahendite ettevõttesse paigutamisest. Minister ei välistanud ka, et lennufirma juhtkonnas võib juhtunu pärast tulla muutusi. „Andsin ülesande analüüsida lennufirma juhatuse ja nõukogu tegevust ka ostetavate Bombardieridega seoses,“ lausus ta.

Nimelt pidi Air Baltic leidma investori, et osta välja tellitud uued Bombardieri CS300 lennukid. AirBalticu suuromanik on Läti riik 99,7% osalusega. Ettevõte peaks suurendama lennukipargi praeguselt 24 lennukilt 2021. aastaks 35-ni.

Asjade käik viis aga selleni, et Prudentia leitud investori küsimuse läbivaatamise käigus hakkas peaminister Laimdota Straujuma kahtlema Matissi enda professionaalsuses.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena