See trahvivaba aja punkt oli läbirääkimiste küsimus. Samamoodi trahvisummad. Tarneajad olid pandud selliselt, et 1. oktoobrini jäi kaks-kolm kuud aega ja graafikud olidki tehtud nii, et esimene kuu oleks läinud trahvivabalt, nii et oleks ikkagi jäänud piisavalt aega, et laevad liinile toomiseks ette valmistada. Parvlaevadega opereerimiseks tehti riigihange. Kui keegi oleks paremini osanud lepinguid saada ja teha, siis Kiil ega Kaljurand ei käinud kellelegi peale, et meie peame selle hanke saama. Üldse on imelik, et keegi hakkab kaks aastat hiljem rääkima, mis tol ajal valesti tehti. Aga kui me oleme nagunii mutta pekstud, siis ongi ju hea veel jalaga ka anda.

Pidevalt jääb mulje, et teie ja/või Kaljurand sõlmisite lepinguid ainuisikuliselt. Sellele viitab nii kantsler kui ka TS Laevade juhatuse liige Mart Loik.

Meil oli suur meeskond, kes tegeles juriidikaga, hindadega. Mina ei leppinud hindu kokku, selleks olid eksperdid. Juristidega nõupidamisi, et lepinguid üldse saada, oli lugematu arv. Viimased kolm-neli nädalat elasin lennukites. Ikka on kõik halvasti. Läbirääkimistel osales veel näiteks vandeadvokaat Asko Pohla, kes tol hetkel oli teinud erinevaid laevade lepinguid. Tõesti parim, kes Eestist võtta oli.

Aga fakt on see, et laev jääb hiljaks ja tehas saab lepingus toodud punkte ära kasutada.

Laev ei jää hiljaks ju sellepärast, et lepingus on mingid punktid. Aga olgem ausad. Kui tehasesse, mille aasta eelarve on suurem kui Eesti riigi oma, suhtutakse nii, et olete korruptandid ja altkäemaksuandjad, siis ilmselt tekib ka tehasel küsimusi ja tehakse omad järeldused.

Kas Remontowa tingimustele-nõudmistele oli vaja palju vastu tulla?

Muidugi, igal pool läks see raskelt. Ma suutsin nad lihtsalt ära rääkida, et võtke meid vahele, meil on neid laevu väga vaja. Mul vedas, et meie projekteerija oli projektiga veidi kaugemale jõudnud, mis andis tehastele võimaluse asjaga sisulisemalt kohe tegelema hakata.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena