19.12.2016, 20:01
Rajaleidja võrgustiku juht: riigieksamipõhised edetabelid eksitavad ja töötavad kaasava hariduse vastu
Riigieksamite põhjal koostatud edetabelite ja PISA testide afišeerimine viib meid kaasavast haridusest ja traditsioonilise õpikäsituse muutmisest eemale, hoiatab SA Innove hariduse tugiteenuste agentuuri (Rajaleidja võrgustiku) juht Margus Tõnissaar.

Kui koolide edukust mõõdetakse riigieksamite tulemuste põhjal, muutub kõik muu vähem tähtsaks. Seda, mida testide ja eksamite kaudu väärtustatakse, suudavad Eesti õpetajad suurepäraselt saavutada.
FOTO:
Hiljuti jõudsid avalikkuse ette juhtumid koolis õpetajaid ja teisi lapsi terroriseerivatest lastest. Mõned meediakajastused tegid mind murelikuks, sest pigem süvendasid vaenulikku suhtumist hädas olevasse lapsesse. Samuti võib probleemide sel viisil lahkamine panna lapsevanema olukorda, kus ta on sunnitud uut kooli otsima. Aga kajastuste positiivne pool on kaasava hariduse teema avalikkuse fookusse jõudmine.