Urmas Sutrop: rändrahnu abil võib arendada ökoturismi, aga kuidas sellega siduda e-riigi kuvandit?
Brändi visuaalse osa kahvatud värvid kõnetavad maailmas väheseid. Eelkõige rohelise mõtteviisiga inimesi. Teisi mitte.
Mõni värvilaik meenutab ehk lammast või pilve. Ilma lugemata ei saa kuidagi aru, et tegemist on rändrahnudega. Kui kogu maailmale rääkida, et meil on rändrahnud, siis ei saa nad sellest ilmselt aru. Kui edasi seletada, siis ehk mõikavad, et ah-haa, Eesti on Põhjamaa, kus trollid kive loobivad.
Rändrahnude kuvand osutab millelegi arhailisele, muistsele. Aga kuidas sellega siduda meie tulevikku vaatavat, arenevat, nooruslikku e-riigi kuvandit? See jääb mõistatuseks.
Eesti brändi kodulehel brand.estonia.ee on ühe raamatu kaanel valged laigud, mõnest pildist ei saa üldse midagi aru, et seal miskitki oleks, mis rändrahne meenutaks.
Tekstiosas ei selgitata rändrahne, vaid antakse õpetust, kuidas me peaksime Eestist kõik ühte moodi sõbralikult rääkima. Selleks on sinna lisatud väike ingliskeelne seletav sõnastik, missugune Eesti on. Lehekülg on alles poolik, mõne koha peal on öeldud, et hakkab tööle kunagi veebruaris.
Kokkuvõtteks. Jälle on kõvasti vaeva nähtud. Pilte joonistatud. Eesti märk loodud. Aga kuidas need kahvatud värvilaigud meilt maailma sõnumeid saadavad, et siia tasub investeerida, et siin on e-riik, seda on väga raske ette kujutada. Aga ökoturismi võib uue brändi abil küll arendada.