Millest kõik alguse sai?


Enne uuendatud RX-iga sõitmist saan proovida autoajalugu – pakkuda on nii esimene LS kui ka kolm eelmist RX-i. Neist aimu saamiseks on valmis sätitud mõnekümnekilomeetrised ringid, kus maanteed vahelduvad käänuliste külateedega.

Kõige rohkem ootan sõitu 1989. aastal ilmavalgust näinud luksusautomargi esmasündinuga. Neljaliitrise V8-ga LS 400 tegi sõidumugavuselt tuule alla enamikule oma aja luksusautodele ja oli sisemüra poolest üks vaiksemaid üldse, saades kiirelt teiste tootjate mõõdupuuks.

30 aastat vana auto pardal leidub mugavusvarustust, mis oli omal ajal ja omas hinnaklassis ennekuulmatu. Mõned lahendused olid esmakordsed ja said kähku tootmisstandardiks. On elektrooniliselt seadistatavad istmed ja küljepeeglid, elektrooniliselt seadistatava kauguse ja kaldenurgaga rool, suurepärane helisüsteem, reguleeritava kõrguse ja jäikusega õhkvedrustus, isteasendi mälufunktsioon (mis jättis meelde ka peeglite, rooli ja turvavööde asendi), lisavarustusena telefon ja vabakäeseade ning veel umbes 300 tehnoloogilist uuendust.

Sõites on LS tõesti vaikne ja mugav – isegi V8 podin on ebareaalselt vaikseks sätitud. Neljakäiguline automaatkast on ajastule omaselt uimane ja lubab pöördeid päris kaua kõrgel hoida, kuid harjumuspärast möiret pole kusagil.