Berliin-Tallinn rongiga Foto: Raimo Poom

Lähipäevil peab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) esitama valitsusele valiku tegemiseks Rail Balticu Harjumaa trassi variandid. Eesti Päevalehe andmeil on MKM kokku arvutanud, kui palju ühe või teise trassi Harjumaa osa maksma läheks ja mis on neist igaühe sotsiaal-majanduslik mõju. Arvutused hõlmavad raudtee reisijate- ja kaubaveo ajakulu ning raudtee hooldus- ja keskkonnakulusid. Piltlikult öeldes: kui raudtee pikeneb mingite õgvenduste tõttu ühe kilomeetri võrra, kaasneb sellega 30 aasta lõikes teatud kulu ühiskonnale, näiteks pikeneb sõiduaeg, pikemat teelõiku on kallim hooldada jne.

Loe edasi täpsemalt, mis on iga trassi plussid ja miinused.

Avalehele
63 Kommentaari