----

Proteste esile kutsunud reklaami eesmärk oli koguda vastsündinute elustamislaua jaoks 250.000 krooni.

Tartu ülikooli kliinikumi lastefondi juhataja Piret Roosi sõnul lõpeb reklaamikampaania pühapäeval, kuna inimesed annetasid elustamislaua ostmiseks tunduvalt rohkem raha, kui fond algselt lootis.

Reedehommikuse seisuga oli lastefondi arvele laekunud 575.440 krooni, mis on üle kahe korra rohkem, kui 250.000 kroonise elustamislaua jaoks tarvis on, ütles Roos BNS-ile.

Tarbijakaitseamet nõudis kolmapäeval Tartu ülikooli kliinikumi lastefondilt surevat imikut kujutava pildiga reklaamikampaania viivitamatut lõpetamist, pidades seda ebaeetiliseks.

Tarbijakaitseameti peadirektori Helle Aruniidu sõnul ei tohi reklaam põhineda hirmul ja kaastundel, aga see kampaania ainult sellistel tunnetel rajanebki.

Piret Roosi sõnul oleks lastefond reklaamikampaania lõpetanud ka ilma tarbijakaitseameti surveta. Fondi nõukogu otsustas juba möödunud nädalal, et kampaania lõpeb 22. aprillil, kuna inimesed annetasid raha üle ootuste hästi. Algselt pidi kampaania kestma aprilli lõpuni.

Kõige suurema annetuse on seni teinud Eesti Ameerika fond, kes kandis lastefondi arvele 110.000 krooni. Suurim annetus eraisikult on olnud 5000 krooni. Enamik inimesi toetas kampaaniat tasulisele telefonile helistades.

Roosi sõnul hangib lastefond annetatud raha eest imikute elustamislaua, fiiberbronhoskoobi laste kopsude uurimiseks ning imikute inkubaatori, mis aitab säilitada imikule sobivat elukeskkonda.

Reklaami tegija, agentuuri Vatson&Vatson juhataja Rain Teimanni sõnul läks firma teadlikult välja ðokireklaamile, mis ei saagi kellelegi meeldida. See reklaam on ebamugav ja sunnib inimesi seisukohta võtma, kuid eemärgiks on aidata lapsi, sõnas Teimann.