Laupäeva, 19. juuli hommikul Rapla Neste tanklast oma tühja paagiga Saab 9-3-le diislikütust tankinud Artur Saaliste usub, et ebakvaliteetne kütus rikkus tema neli aastat vana auto.

“Pärast tankimist auto käivitamisel lõi summutist välja musta suitsupilve ja kohalt ära sõites lõi õhk auto taga täiesti mustaks. Sõitsin edasi Pärnusse ja terve tee oli auto taga must suits näha. Lisaks tõusis kütusekulu umbes liitri võrra 100 kilomeetri kohta, turbo hakkas jõnksutama ning vahepeal lõpetas töötamise täielikult,” kirjeldas Saaliste toimunut.

Esmaspäeval selgus Saalistele remonditöökojas, et tema kaks nädalat tagasi hoolduse ja diagnostika läbinud autol on kütte põlemisel tekkinud tahma tõttu kahjustatud osa turbos olevaid klappe ning puhastamist vajab kogu kütusesüsteem.

“Rahaline kahju on veel teadmata, sest pole kindel, kas osad tuleb asendada või piisab puhastamisest,” sõnas probleemist nii Nestet kui ka kütuste kvaliteeti jälgivat maksu- ja tolliametit teavitanud Saaliste. “Mina igatahes loobun Neste kütusest ja lähen üle Statoili.”

Neste jaemüügijuht Ivar Kohv oli juhtunust teadlik. “Enne kui kütuseanalüüs tehtud, ei tahaks ma mingeid järeldusi teha. See peaks valmis saama järgmise nädala jooksul,” lausus ta.

Rohkem pretensioone pole

Ühtlasi kaldus Kohv arvama, et auto probleemid põhjustas miski muu kui kütuse kvaliteet. “Kui selles tanklas olnuks kütusega midagi korrast ära, siis protesteeriksid paljud. Praegu aga pole rohkem pretensioone tulnud,” kinnitas jaemüügijuht.

Maksu- ja tolliameti kommunikatsiooniosakonna peaspetsialist Triin Küttim lausus, et konkreetsel päeval Neste Rapla tanklat ei kontrollitud. “Samas peab nentima, et Neste tanklates pole poolteist aastat probleeme olnud,” märkis ta.