Riigi Kinnisvara AS-i (RKAS) Koidula projekti direktor Urmas Leinfeld ütles, et kuna tööde lõpetamiseni jääb praeguse päeva seisuga ligi aasta, siis pooleliolevaid töid on küll ja küll. „Päris valmis pole meil seal veel ükski asi ja kõik on töös, aga silmaga vaadates on jaamas valmis kõik kümme raudtee haruteed,” lisas Leinfeld.

Nii näiteks on praegu Koidulas kibekiired ajad teerullimeestel ja teistel asfaldipaigaldajatel, kes rajavad raudtee kõrvale mitmeid kilomeetreid uut teed. Samuti on pooleli kõikide hoonete ehitused.

Kokku rajatakse Koidula raudtee piirijaama kolm suuremat hoonet: kolmekorruseline ja 3100 ruutmeetri suurune jaama- ja büroohoone, kahekorruseline ja 1400-ruutmeetrine tolli- ja veterinaarkontrolli hoone ning 1000-ruutmeetrine vedurite ja vagunite tehnohooldepunkt. Hooned peaks valmima tuleva aasta maiks.

Rongid läbivad röntgeni

Samal ajal peaks taas Koidulas kibekiired hetked kätte jõudma ka raudteepaigaldajatel. Nimelt on Leinfeldi sõnul sellesse aega kavandatud Tartu–Petseri raudteeharu ühendamine uue Koidula jaamaga. Selleks, et raudteeliiklus ühendamise ajaks Eesti ja Venemaa vahel allpool Peipsi järve ei katkeks, suunatakse rongid mitmesajakilomeetrisele ümbersõidule Tartust Valga ja Võru kaudu Koidulasse.

„Kokku demonteeritakse kuus kilomeetrit praegust Tartu–Petseri raudteed. Seejärel ühendatakse uus ja vana raudteeliin omavahel ära ja alles siis hakkavad rongid Tartust Petseri suunas läbi uue piirijaama käima,” selgitas Leinfeld. Selline Valga kaudu ümbersõit peaks vältama kolm-neli nädalat.

Augustis on Koidulas algamas ka viimase suurema objekti ehitustööd. Nimelt ehitavad ja projekteerivad AS Harju Ehitus, AS Eltron, Nuctech Company Limited ning Nuctech Warsaw Company Limited Koidula piirijaama rongide röntgenikompleksi, mille maksumuseks on ligi 50 miljonit krooni.

„Kui röntgenikompleks 2011. aasta suvel valmib, saab riik enda käsutusse kõige uudsemal tehnoloogial põhinevad seadmed ning kaubarongid paistavad Euroopa Liidu välispiiril sõna otseses mõttes läbi,” sõnas Leinfeld.

Koidula piirijaama ehitustööd algasid 2009. aastal. Ligi miljard krooni maksvad tööd käivad ligi 90 hektari suurusel alal. Tulevikus peaks Koidula raudtee- ja maanteepiirijaamas tööd saama umbes 150 inimest, kellest suurem osa on seotud piirivalvamise ja tollitööga.