AS Tallinna Lennujaama juhatus on otsustanud, et praeguse turistide arvu juures ei vaja Kuressaare lennuväli pikemat rada kui 1800 meetrit laiusega 30 meetrit. Tallinna lennujaama koosseisu kuuluva Kuressaare lennujaama praegune pearada on 1500 meetrit pikk ja 30 meetrit lai.

TTÜ Tallinna kolledÏi dotsent Aare-Maldus Uustalu aga on veendumusel, et Kuressaare arengu seisukohalt on kindlasti vajalik Kuressaare lennuvälja pearada välja ehitada 2000 meetri pikkusena ja 45 meetri laiusena. “See, kvalifikatsioonis kõrgema klassi lennurada, viib Kuressaare lennujaama kvaliteedi uuele tasemele, luues aasta ringi võimalused regulaarühendusteks kuni 150-kohaliste lennukitega,” põhjendab Uustalu. “Mida suurem on aga lennuk, seda odavam on istekoha hind reisijale, seda eelkõige pikema reisi puhul, näiteks tulijaile Taanist, Norrast, Saksamaalt või Jaapanist, kus valitseb väga suur huvi loodus- ja sporditurismi vastu.”

Näidake reisijaid

“Lennujaam algab siiski ju lennurajast. Rada on esimene, mis valmis ehitatakse. Kui pikendada rada ainult 1800 meetrini, jättes laiuse samaks, siis selle järgi paigaldatakse navigatsiooniseadmed, tuled, meteoroloogiaseadmed ja muu varustus,” räägib Uustalu. “Pikendades rada mõne aasta pärast veel 200 meetri võrra ja laiendades 15 meetri võrra, tuleb see kallis täppisvarustus üles võtta, rajada uued vundamendid ning kõik uuesti installeerida, seadistada ja sertifitseerida. Kõik see maksab täiendavalt miljoneid.”

Tallinna lennujaama juhatuse liige Einari Bambuse hinnangul on 2000-meetrine lennurada antud hetkel aga mõtlematu raiskamine. “Praegune, 1500 meetri pikkune ja  30 meetri laiune lennurada on Kuressaare jaoks tõesti ammendunud, kuid 1800 meetri pikkusest rajast peaks piisama. Ma ei vaidle vastu, et laiuse osas võib 45 meetrit õigustatud olla,” arvab Bambus.

“Kui pikema lennuraja tahtjad tuleksid nende firmade nimekirjaga, kes tahavad Boeingutega Saaremaal maanduda, siis poleks küsimust, teeme ära! Näidaku reisijaid!” arvab majandusminister Juhan Parts.

Kuressaare lennujaama juht Mati Tang usub eksperdi Uustalu arvamust. “Lennujaam peabki olema hetkeolukorrast veidi ees,” arvab Tang.