“Minister Toivo Jürgenson kirjutab sellisele käskkirjale alla tuleva nädala jooksul,” kinnitas teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Aap Tänav. “Vangerduse eesmärk on välistada huvide vastuolu, kuna ei ole ilus olla ühe ettevõtte eesotsas ja samal ajal ka selle ettevõtte tegevust kontrolliva ameti juht.”

Peterson on Lennuliiklusteeninduse AS-i nõukogu esimehe töö kõrval ka Lennuameti peadirektor. Lennuamet on aga teede- ja sideministeeriumi valitsemisalas tegutsev asutus, kes teostab just tsiviillennunduse riiklikku järelevalvet.

Maide täidab aga Eesti Lootsi nõukogu esimehe tööposti kõrval ka ühtlasi Veeteede Ameti peadirektori rolli.

Vangerduse käigus saab Petersonist Eesti Lootsi nõukogu esimees ning Maide lahkub sellelt kohalt Lennuliiklusteeninduse nõukogu esimeheks.

Peterson rääkis, et sai sellisest käigust teada hiljuti. Ametimuutus toimub Petersoni sõnul küll lähiajal, kuid ta ei osanud öelda, millal täpselt. “Üldkoosolek ehk ministeerium on otsustanud, et ei ole otstarbekas ametite kui regulaatorite direktoritel samaaegselt kuuluda sama valdkonna äriühingute nõukokku,” lisas ta.

Peterson möönis, et väikses Eestis on sellised käigud alati mõistlikud, sest vahetus toob kaasa uue mõtlemise.

Peterson kinnitas, et lennundusest merendusse üleminek pole probleem, kuna tulude-kulude mõistes on tegemist sarnaste ettevõtetega. “Üks tegeleb lendude, teine laevade juhtimisega,” lausus Peterson. “Olemuse mõttes on ettevõtted sarnased.”

Maide pidas samuti ametimuutuse põhipõhjuseks võimalike konfliktide vältimist. “Ebamugav on üheaegselt järelvalvet teostada ning ühtaegu samas valdkonnas äriettevõttele nö. raha teenida,” sõnas Maide.

Lennuliiklus-

teeninduse AS:

2000. majandusaasta

• Realiseerimise netokäive – 129,7 mln kr

• Puhaskasum – 40,3 mln kr

• Varade maht – 269,2 mln kr

• Omakapitali maht – 195,8 mln kr

AS Eesti Loots:

• Lootsiteenuse osutamine Eestis

• 2000. a. kohta majandusandmed puuduvad

• Kapital – 28,2 mln kr