Linnaosavanem Rainer Vakra sõnul on osaühingu Sile Siil pakutud uue tehnoloogia kasutamine välimeedias huvipakkuv ning teretulnud. “Tegu on uut tüüpi reklaamidega, mis paigaldatakse ankrute ja poltidega kõnniteele,” kirjeldas Vakra.

Kõnniteepinna kuulutustele eraldamises näeb Vakra võimalust teenida linnaosale reklaamiraha senisega võrreldes kümneid tuhandeid kroone enam. Tänavu on linnaosa aastaseks reklaamituluks plaanitud 140 000–200 000 krooni.

“Meie seisukoht on, et kui reklaam sobib linnakujunduslikult ega takista liiklust, siis võib uut tehnoloogiat Tallinnas ka katsetada,” ütles ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste.

Reklaamide sobivus tuleb linnaosal kooskõlastada niihästi linnaplaneerijate, transpordiameti kui ka kommunaalametiga.

Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul on asfaldireklaam mõeldav näiteks pargiteedel, mitte aga ülekäiguradade läheduses. “Reklaam ei tohi jalakäija tähelepanu liiklusruumist kõrvale juhtida.”

Et asfaldireklaami hooajaks on arvestatud perioodi aprillist oktoobrini, on Vakra sõnul võimalik reklaamid tänavatele panna järgmisel kevadel. “Esialgu on kavas uuringuprojekti raames välja pakkuda kuni kolm asukohta,” ütles Vakra.

Kui projekt õnnestub, on linnaosa valmis leidma kõnniteereklaamidele kuni 20 kohta. Reklaami paigaldamiseks kuulutab linnaosavalitsus välja konkursi.

Osaühingu Sile Siil projektijuht Ragnar Kask ütles, et esimesed asfaldireklaamid pandi maha elamurajooni tutvustusüritusel möödunud neljapäeval mõneks tunniks. “Reklaame on võimalik teha nii läbipaistvale kui ka valgele kilele ja sinna trükkida eri pilte,” kirjeldas Kask. Kolme millimeetri paksune, poolemeetrise läbimõõduga reklaam kinnitatakse poltide abil.