Eelmisel nädalal avaldatud säästva transpordi raportis kirjutatakse, et praegu on elektrisõiduautode keskmine elektrikulu kilomeetri kohta 0,2–0,3 kWh. „Juhul kui elektritootmine jätkub Eestis põlevkivielektri põhisena, siis saastab elektriauto kilomeetri kohta palju rohkem CO2-ga kui praegu ülejäänud uued autod keskmiselt,” kirjutatakse raportis.

Kui uute autode keskmine tossu heitkogus Eestis on 170 g/km, siis põlevkivielektriga töötav elektriauto tekitab 250–300 g CO2/km.

Seega on kliimamuutuse aspektist Eestis õigustatud elektriautodele üleminek ainult juhul, kui elektrit toodetakse meil oluliselt vähem CO2-mahukatest energiaallikatest kui põlevkivi. Praegu on aga ligi 90 protsenti vooluvõrgust saadavast elektrist toodetud just põlevkivist.

Tallinna transpordiametist öeldi, et elektriautodele on tasuta parkimine pealinnas ette nähtud, et tunnustada keskkonna-sõbralikku investeeringut.