“Nad olid nagu hagijad igast uksest sees. Kes eesuksest tuli, nõudis minult piletit. Ma püüdsin olukorda selgitada ja ka bussijuht kinnitas seda, kuid nemad hakkasid mind kohe kätest bussist välja tirima,” rääkis ta.

Falcki bussis keeldus mees oma dokumente näitamast ja tunnistusi andmast ning nõudis politseijaoskonda viimist. Lasnamäe politseiosakonna ametnik soovitas Heimaril kohtusse pöörduda.

Otsus juba enne seletuskirja

Esialgu kulutas mees mitu korda Falcki uksi, püüdes lahendust leida. “Mul kästi kirjutada seletuskiri ja lubati asja uurida.” Seletuskirjast hoolimata määras avalike teenuste divisjoni teenindaja Heimarile 540 krooni trahvi.

Otsus oli välja kirjutatud juba enne seda, kui mees käis oma seletust kirjutamas.

Teisteski dokumentides oli Heimari väitel vassimisi. Protokollis oli kirjas vale bussinumber ning tekst, justkui oleks mehel olnud käes rikutud pilet, ehkki seda Heimaril enda sõnul ei olnud.

Mees sai endale mais toimunud kohtuistungile Tallinna linnakohtusse tunnistajaks nii bussijuhi kui ka ühe reisija. Nimelt oli üks heatahtlik sõitja jõudnud talle enne bussist väljatirimist pista pihku paberilipiku oma nime ja telefoninumbriga. Bussinumbri jättis Heimar ise meelde ja selle bussi juht mäletas juhtumit selgelt.

Kohtus käisid tunnistamas mõlema märgitud bussi juhid, reisija ning Falcki töötajad. Tõenditest lähtuvalt andis kohus õiguse Heimarile ning tühistas Falcki väärteo otsuse. Kokkuvõttes läks kohtus trahvi tühistamine Heimarile maksma pisut rohkem kui määratud trahvisumma. “Aga asi on põhi-mõttes!” rõhutas ta.

Falck Eesti avalike suhete direktor Andres Lember ütles, et pärast seda juhtumit sai linna-transpordi töötaja vale otsuse tegemise tõttu karistada. “Kohtuasjaga tegelenud jurist on praegu puhkusel ja seepärast ei saa ma praegu seda konkreetset juhtumit täpsemalt kommenteerida,” lisas ta.

Piletikontrollidel palju kohtuasju

•• Falck Eesti avalike suhete direktori Andres Lemberi sõnul on Falckil päris palju kohtuasju, kus inimesed on piletita sõitmise eest saadud trahvi vaidlustanud.

•• “Enamik on seotud sellega, et vahelejäänud inimesed edastavad mitte enda, vaid oma tuttavate andmeid. Kui keegi vaene inimene on saanud niimoodi üldmenetluse käigus trahvi, siis see loomulikult tühistatakse,” lausus Lember. Tema sõnul ei ole ka Falckil võimalik selle vastu midagi ette võtta, kui inimesed on nii ebaausad.

•• Lemberi sõnul leiavad sõiduvargad alati miljon põhjust, miks nad ei ole jõudnud piletit komposteerida. Sageli on piletita sõiduga vahele jäänud inimesed ka agressiivsed. Seda näitab ka tööõnnetuste statistika.

•• Tänavu on kontsernis poole aasta jooksul juhtunud 24 töö-õnnetust, neist 14 kallaletungid. Kallaletungidest üheksa on omakorda tehtud linnatranspordi töötajatele. “Selle järgi näib, et turvameeste töö polegi nii ohtlik kui kontrolöri oma,” sõnas Lember.