Teede Projektijuhtimise AS-i juhtiv spetsialist Aldur Aasa rääkis, et tema korraldus ehitustööd seisata tulenes sellest, et ehitajal puudusid tööjoonised tegevuse jaoks, mis tal käsil oli.

„Ühte konstruktsiooni riigitee alla ehitada niisama, püstijala arutades ja rääkides ei saa. Selliseks ehitustegevuseks on tarvis ikka tehnilist dokumentatsiooni,” ütles Aasa.

Polnud allkirja

Tagantjärele on tema sõnul selgunud, et esialgsed joonised ja kirjeldused olid töömeestel olemas, kuid dokumentidena ei saanud projekteerija allkirjata pabereid võtta. „Ehituses on kõige aluseks ikkagi projekt. Mina pean jälgima, et kõik projekti järgi tehtaks, aga kui projekti pole, mida ma siis jälgin,” selgitas Aasa.

Tallinna-Rannamõisa teel oleva Tabasalu mäe aluse kergliiklustunneli ehitab Teede REV-2. Ettevõtte teedeehituse divisjoni juht Heino Väli selgitas eile, et tunneli ehitamiseks kasutatakse Eestis uut tehnoloogiat, mistõttu polnud kõik projekteerimisdetailid paberile saanud.

„Tunnelit ehitab ikkagi kogemustega ettevõte, kindlasti poleks suuri apsakaid läbi lastud ja mul pole järelevalvele midagi ette heita,” rääkis Väli.

Ka Teede REV-2 esindaja kinnitusel on projekti puudumine põhimõtteline aps. Kohapeal töötavatel ehitusmeestel olid küll joonised olemas, kuid seal polnud konstruktori allkirja.

Rajatav Tabasalu tunnel on osa uuest Harku valda ja Tallinna ühendavast kergliiklusteest, mille ehitus algas augustis. Tee-ehitus maksab kokku 13,6 miljonit krooni. Lisaks maksab tunneli rajamine 1,5 miljonit krooni.

Tunneli valmimine

•• Väli sõnul pidi ehitatav Tabasalu tunnel valmis saama 15. oktoobriks, kuid paraku veni­tavad mitmesugused viivitused ehituse valmimist. „Autojuhid ei peaks venimise tõttu eriti kan­natama, sest leppisime kokku, et 15. oktoobriks on teelõik asfalteeritud. Tunneli enda osas lükkub selle valmimine oktoobri lõppu,” lisas Väli.