“Usun, et valisime välja optimaalse variandi,” lausus abilinnapea Toivo Ninnas. “Uus lahendus maksab küll umbes neli miljonit krooni, kuid on odavam kõige kallimatest lahendustest.”

Tartu maantee lahenduseks pakutud variantidest oli kõige kallim üle 10 miljoni krooni nõudev kavand.

“Elu peab olema realistlik ja seetõttu ei saa Tallinna linnavalitsus elada üle oma võimete,” ütles Ninnas. Tema sõnul võib Tartu maantee läbimurde rajamine minna kallimakski, sest veel ei ole arvutatud, kui palju maksab keskaegse Jaani seegi säilitamine.

Tartu maantee tuleb varemete kohal Ninnase kinnitusel neljarealine ning tee muutub maanteelt ära pöörates laiemaks. “Muidu polnuks läbimurdel mingit mõtet, kui me ei teeks seda neljarealisena,” ütles abilinnapea. “Läbimurdest peab saama Tallinna üks peamagistraale ja teeme kõik, et ta valmiks elujõulisena.”

Ninnase sõnul oli Tartu maantee läbimurde lahendus parim seetõttu, et kavandi puhul säilivad varemed, ehitatakse välja läbimurre ning umbes 300-kohaline maa-alune autoparkla.

“See oli kõige mõistlikum lahendus, kuna varemete kohalt tõuseb tee nelja meetri võrra ja moodustab nii-öelda pool estakaadi,” kirjeldas abilinnapea.

Tartu maantee läbimurde suhtes eile otsuse langetanud arhitektuurinõukogu aseesimees Arvo Rikkinen sõnas, et muinsuskaitsjate ja linnaametnike valik oli ühesugune ning erimeelsusi ei tekkinud.

“See on päris üllatav, sest meie vahel on seni pidevalt olnud erimeelsusi,” lausus Rikkinen. “Tartu maantee läbimurre ei pea olema mingi monument ja seepärast ei valinud me utoopilisi lahendusi,” lausus Rikkinen.

Rikkineni sõnul ei ole vaja Jaani seegi varemeid panna klaaskupli alla, nagu nägi ette üks võistlustöödest, kuna see oleks raiskamine. “Võib leida ka palju odavamaid võimalusi,” lisas Rikkinen. “Me saame muinsuskaitse all olevaid objekte säilitada palju ratsionaalsemalt.”

Ka Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti juhataja Ike Volkovi sõnul tegi arhitektuurinõukogu hea valiku. “Väljavalitud kavandi hinna ja kvaliteedi suhe on parim,” kinnitas Volkov.

Tartu maanteel Stockmanni kaubamaja juures tee-ehituse käigus välja tulnud 15. sajandist pärit varemete säilitamine tekitas teede-ehitajate ja muinsuskaitsjate vahel juba suve lõpus tugeva vaidluse, mis leidis kompromissi alles nüüd – ligi neli kuud hiljem.