Sweco Projekti esindajad tutvustavad täna Vabaduse väljaku rekonstrueerimise komisjonile ümberehituse eskiisprojekti, kopp lüüakse maasse tuleva aasta kevadel.

Järgmise aasta linnaeelarve projekti järgi eraldab linn Vabaduse väljaku parkla projekteerimiseks ja ehituseks kuluvast 323,8 miljonist kroonist 60 miljonit krooni.

Abilinnapea Taavi Aasa sõnul on praegune plaan selline, et märtsiks-aprilliks on valmis kommunikatsioonide ümberpaigutamise projekt ja alustatakse kaevamist.  Praeguse parkimisplatsi asemele on projekteerijad ette näinud 150-kohalise maa-aluse parkla.

Kuigi varem on võimalikuks peetud ka 400-kohalise parkla rajamist, ei ole see abilinnapea sõnul esialgu võimalik, sest puudub kokkulepe naaberkinnistu omanikega.

149-kohaline 80–90-protsendise täituvusega maapealne parkla suletakse järk-järgult. Operaatorfirma Ühisteenused tegevdirektori asetäitja Kristi Vahtra soovitas auto hoidmiseks hakata kasutama Ühisteenuste Viru keskuses asuvat eraparklat, mis on samuti linna südames.

Tuleb ka kaubanduspind

Abilinnapea Aas loobus juhiste andmisest ja leidis, et linlased võiksid harjumusi muuta ning teha oma käigud kesklinna ühissõidukitega.

Arhitektibüroo Alver & Trummali detailplaneeringut ümber-ehituste kavandamisel aluseks võttes tuleb maa alla lisaks parklale kaubanduspind. Maapealselt avaralt jalutusalalt viib Hirveparki tunnel Toompea tänava all.

Ühel ajal parkla rajamisega uuendatakse Kaarli puiestee linnast väljuva suuna ääres asuv auklikuks muutunud alleerivi.

Väljaku uuendamine võtab aega kaks aastat, abilinnapea Taavi Aasa sõnul on ümberehitusega võimalik lõpule jõuda 2009. aasta lõpuks, juhul “kui ei tule erilisi arheoloogilisi leide”. Parkla suurust kärpisid sel suvel 55 koha võrra arheoloogiliste uuringute tulemusel väljaku alt välja tulnud heas seisus ajaloolised kindlustusmüürid.