Eelmisi Ford Mondeo mudeleid peeti väga hea juhitavuse ja sõiduomadustega  keskklassi autodeks, mida saatis tavalise argiauto imago. Uuel väljalaskel on endiselt suurepärane juhitavus, kuid see näeb lisaks ka väga nägus välja, on tublisti suurem ning võrreldav isegi kõrgema klassi mudelitega. Fordis kaaluti võimalust anda uuele mudelile aastatetaguse esindustoote nimi Scorpio. Sedavõrd suur ja uhke on uus Mondeo. Isegi šiki mehena tuntud James Bond sõitis viimases filmis “Casino Royale” paar minutit Mondeoga.

Eestisse jõuab uustulnuk juba juuni keskel ja seda kohe kolmes kereversioonis – sedaanina, luukpära- ja universaalkerega. Ennustan, et Ford võib Mondeoga korrata tütarfirma Mazda 6 mõne aasta tagust suurt menu. Mondeo esindab kõike seda, mida pakkus Mazda 6 turule tulles, kuid Ford serveerib seda veelgi rikkalikumalt ning isuäratavamas pakendis. Esiteks näeb auto välja ilus ning peale selle ka maskuliine. Isegi seistes jätab sõiduk mulje, nagu oleks ta pidevas liikumises.

See tehniline ilu on aga esitletud suurtes mõõtmetes. Teljevahe on vana mudeliga võrreldes kasvatatud kümme sentimeetrit. Ruumi on palju kõige ja kõigi jaoks. Tagaistmel saab laiutada nagu mõnes kaks korda kallimas luksusautos. Universaal meenutab mahult väikest pakiautot, luukpäraga variandi tagaluuk on sama suur kui Ford Fiesta katus, üksnes sedaanil pärsib suurt pagasiruumi väike laadimisava. Kuna sedaan ja luukpäraga auto maksavad ühepalju ning väliskujult eristab neid vaid tagumise kojamehe olemasolu või puudumine, siis mina ei oska küll nimetada ühtegi argumenti, miks peaks valikut tehes eelistama sedaani.

Mootorid väiksemaks

Ford on võtnud sihiks vähendada mootorite senist litraaÏi, säilitades seejuures nende võimsuse. Seetõttu asendati 1,8-liitrised bensiinimootorid kahe sama võimsa (110 ja 125 hj) 1,6-liitristega. Viimati mainitud jõuavad müügile septembris. Esialgu pakutakse väiksema jõuallikana 2,0-liitrist bensiinimootorit (145 hj) ja tippjõuallikana Volvolt pärit 2,5-liitrist (220 hj) jõumasinat. Kahjuks on automaatkäigukast saadaval üksnes koos 2,3-liitrise bensiinimootoriga, mis jõuab müügile sügisel, ning kaheliitrise diiselmootoriga. Viimati nimetatud mootor on väga võimas ja jõuline, kuid kahjuks ka kõige kallim. Prooviautoks oligi käsikastiga suurim diiselmootoriga mudel (140 hj; 320 Nm), mis kiirendas igast asendist. Käigud vahetusid sujuvalt ning mootori müra oli hästi summutatud. Lisaks loetelule kuulub varustusse veel kaks 1,8-liitrist diiselmootorit võimsusega 100 ja 125 hj.

Auto kõige uuenduslikum tehniline lahendus on samuti seotud kütusega: tankimisluugil puudub kütusekork. Samuti pole võimalik toppida diiselmootori tankimisavasse bensiiniotsikut ja vastupidi. Sellega välistatakse, et inimesed saaksid hajameelsusest vale kütust tankida.

Vaikne ja pehme

Peale ruumikuse ja uhkuse pakub Mondeo ka muid neljarattaliste hõrke mugavusi. Auto on vaikne, vähemalt Lääne-Euroopa siledatel teedel sõites. Vedrustus on mugavalt pehme ning seda isegi proovisõiduauto 18-tolliste velgedega sõites (standard 16 tolli). Vedrustusmugavuse nimel pole juhitavuse arvelt lõivu makstud. Auto püsib kurvis stabiilne. Sõidu poolelt on miinuseks vaid suur pöörderaadius.

Salongiski on kõik omal kohal. Mõnda ehk häirib juhiistme kõrge istumisasend, kuid see on maitse asi. Mina sain kerge vaevaga rahuldava sõiduasendi ning ka lülitid ja nupud jäid mõnusalt käeulatusse.

Üks Mondeo plusse on rikkalik põhivarustus ja konkurentidest soodsamad lisavarustuse hinnad. Näiteks kuulub hinna sisse kahe tsooni automaatne kliimaseade, elektriaknad ees ja taga, seitse turvapatja (sh juhi põlve turvapadi), ESP, pistik MP3-mängija jaoks ja kütusel töötav lisasoojendus diiselmootoriga autodele. Kõige rõõmustavam uudis on aga see, et mudelivahetus ei ole muutnud Mondeot kallimaks. Kaheliitrise bensiinimootoriga Trend-varustusega baasmudel maksab 325 000 krooni. Sügisel valikusse lisanduvad 1,6-liitriste jõuallikatega autod hakkavad maksma veelgi vähem.

Tehnika

Ford Mondeo

2,0 TDCi 5d       

•• Võimsus, kW (hj): 140 (103)       

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 320 (1750-2240)   

•• Suurim kiirus, km/h: 210       

•• Kiirendus 0–100 km/h, s: 9,5       

•• Keskmine kütusekulu, l/100 km: 5,9   

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm: 4778/1886/1500

•• Telgede vahe, mm: 2850

•• Pagasiruumi maht, l: 540-1460

•• Hind, krooni: 399 900

•• Baasmudeli hind 2,0i, krooni: 324 900

Plussid

•• Ruumikus

•• Mugavus

•• Rikkalik varustus

•• Hind

•• Vedrustus

Miinused

•• Suur pöörderaadius

•• Automaatkast vaid suurtel mootoritel