Fordi võit oli seekord napp. Opeli uuesti sündinud väikeautol Corsal jäi autotootjate ihaldatud tiitlivõidust puudu vaid kaks punkti. Euroopa 22 riigi 58 ajakirjanikku andsid Fordile punkte kõik peale ühe. Parimaks autoks nimetasid mahtuniversaali vaid seitse ajakirjanikku, kuid aasta auto 2007. tiitli võiduks sellest piisas. Kaheksa finalisti hulgas kolmandaks tulnud väiksem mahtuniversaal Citroën C4 Picasso sai Ïüriiliikmetelt kõrgemad hinded koguni 17 ajakirjanikult ja Opel Corsa 11 osalejalt, kuid nende võiduvõimaluse võtsid teised hääletajad, kes jätsid nimetatud autod punktideta.

Îürii kiitis eelkõige Ford S-Maxi suurepärast juhitavust ja roolitunnetust. Isegi Fordi punktideta jätnud Rootsi ajakirjanik Hakan Matson ütles, et see auto on parima veermikuga maht-

universaal läbi aegade. Ajakirjanikud hindasid kõrgelt nii viie- kui ka seitsmekohalisena pakutava mahtuniversaali ruumikat ja lihtsasti muudetavat sõitjateruumi. Võidus oli oma osa ka auto atraktiivsel välimusel, heal koostekvaliteedil, hästi sobitatud ning kallina mõjuvatel siseviimistlusmaterjalidel. Rolli mängis ka Euro NCAP-i kokkupõrketestis teenitud kõrge hinne.

S-Max on uus mudel Fordi tooteportfellis ning ovaalset kaubamärki kandvas perekonnasesimene auto, mis tehtud uue disainisuuna “kineetiline

disain” järgi. Mõneti on tegemist kaksikautode ühe võsuga. Sama alust ning mootoreid ja 80 protsendi ulatuses samu detaile

kasutab ka Fordi mahtuniversaal  Galaxy.

Viies tiitlivõit

Mõlemad autod valmivad Belgia tehases ühel tootmisliinil. Isegi armatuurlaud on täpselt ühesugune, rääkimata mootorivalikust. Erinevusi on peamiselt kolm: Galaxy on disaini poolest ja olemuselt veidi bussilikum, tsipa suurem ja seitsmekohaline ning mõnikümmend tuhat krooni kallim.  S-Max on aga sportlikuma väliskujuga ning standardvarustuses viiekohaline.  Kuigi Fordi kaksikute kontseptsioon ja otstarve on sama – ruumikas pere- või firmaauto, on need sõidukid mõeldud erinevatele inimestele. Tahapoole langeva katusejoonega ja hai lõpuseid meenutavate õhuvõtuavadega S-Max on mõeldud peibutama nooremaid ja sportlikkust hindavaid autoostjaid. Kandilisema Galaxy ostjatena nähakse konservatiivsemaid inimesi.

Fordile oli see juba viies aasta auto tiitli võit. Enne seda pärjati esimese põlvkonna Focus (1999. a), esimene Mondeo (1994. a), Scorpio (1986. a) ja Escort (1981. a).

S-Max on ka Eesti aasta auto finalistide hulgas. Valimisel hääletab ka Eesti Päevaleht. Võitja selgub 25. novembril.