Eestis on palju neid, kes ei taha ise autot juhtida, kuid mõnusast küüdist ära ei ütle. Nemad räägivad ka kõige rohkem autode keskkonnakahjulikkusest ja kiidavad kahe suupoolega ökosõidukeid. Soovitus: hakake raha koguma, nii umbes kaks miljonit krooni. Teie jaoks ideaalne sõiduvahend jõudis Eestis müügile  – keskkonnasäästliku hübriidmootoriga Lexus LS600h L.

Selles Lexuse lipulaeva lipulaevas soovib ka kõige paadunum autojuht sõita rohkem tagaistmel kui istuda roolis. Tavamudelist (LS-is pole tegelikult miski tavaline) 12 cm pikema kerega Executive- ja President-pakett pakub parempoolsel tagaistmel “elektroonilise geiša” teenust. Tuleb vaid nuppu vajutada ning esiiste sõidab vaikselt sahisedes ette ja keerab ennast kokku, et tagaistmel oleks niigi ohtrale jalaruumile lisaks veelgi rohkem võimalust laiutada.

Tagaistujal kaks juhtpulti

Tagaistme saab aga muuta lamamistooliks, kus on võimalik selga ja tuharaid masseerida. Istmesse on ehitatud puldist juhitav pneumo- ja vibromassaa?iaparaat, lisaks veel jahutus- ning soojustussüsteem. Loomulikult saab tagaistmelt juhtida auto kliimaseadet ja raadiot ning laest sõidab välja suur DVD-ekraan filmide vaatamiseks. Selliseid kaassõitja mugavusi ei paku ükski konkureeriv Saksa luksusmudel. Kui Jaapanis, Lexuse sünnimaal sõidab luksusauto omanik enamasti tagaistmel, siis Eestis lubavad seda luksust endale vähesed. See-eest Lätis pidi sohvri palkamine olema rikaste hulgas vägagi levinud. Tegelikult pole ka Lexuse juhiistmel häda midagi, seal olemine tundub suisa kuninglik. Ainult esimesel hetkel võtab nuppude rohkus silme eest kirjuks.

Erinevalt Saksa luksusautodest, kus suurem osa funktsioone on toodud ühe kesklüliti alla, on Lexus LS-is hästi palju lüliteid ja puutetundlik ekraan. Ei oska siin öelda, kumb lahendus on parem, pigem on see maitse asi. Selles meeletus elektroonikamöllus (ka automaatne parkimissüsteem koos  tagurduskaameratega) ja ohutusseadmete rohkuses jääb mõistetamatuks, miks pole Lexuse tänapäeva uutel autodel standardiks muutunud ühe puute ja kolme vilgutusega suunatulelüliti süsteem.  

Salongi nahk on aga tellitud farmidest, kus tarana ei kasutata okastraati, ning iluliistude puit pärineb üksnes neist metsadest, kus iga raiutud puu asemele istutatakse uus. Väga ökoloogiline.

Elektrimootori jõul

Kuid mis selle auto eriti “ökoks” teeb, on elektrimootori kasutamine. Sellega toob Lexus esimese autotootjana hübriidajami luksusklassi. 2,5-tonnine maanteelaev stardib kohalt ja venib liiklusummikutes üksnes elektri jõul ja seda nii vaikselt, et jalakäijad teda ei kuulegi, kui auto selja taga sõidab. Rattakell või hoiatuspasun kuluks marjaks ära.

Kui on aga vaja täisvõimsust, rakenduvad koos tööle elektrimootor (224 hj, 300 Nm) ning viieliitrine 445 hobujõuga V8-bensiinimootor (520 Nm). Sedasi saavutatakse sajakilomeetrine tunnikiirus 6,3 sekundiga. Maanteel ühtlaselt sõites töötab muidugi üksnes bensiinimootor. Elektrimootor saab energiat  generaatorist ja 288 V nikkelmetallhüdriidakudelt. Tänu kahe jõuallika kombineerimisele on keskmine kütusekulu suudetud hoida saja kilomeetri kohta 9,3 liitri piires. Saksa kuueliitrised tippmudelid pakuvad muidugi paremat kiirendust ja sõidulusti, kuid ei suuda võistelda hübriidmootoriga Lexuse oluliselt väiksema kütusekulu ja CO2 näitajatega. Lisaks kaasneb Lexuse tippversiooniga ka automaatne nelikvedu (LS460 seda ei saa), mida näiteks Mercedes S600 ei paku. Sõidumugavust lisab vedrustuse jäikuse ja kliirensi kõrguse muutmise võimalus.

Hübriidajamiga kaasneb ka kaks suurt miinust: üle viie meetri pikkuse sedaani pakiruum mahutab tänu akudele vaid 325 liitrit pagasit ja auto kandevõime on kõigest 245 kg. Seega saab kogukas autoomanik endale lubada väga kleenukest sohvrit.

LS600h on ka maailma esimene seeriaauto, millele saab tellida valgusdioodidega lähituled. Need tekitavad auto ette ülilaia ja ereda valgusvihu, kuid paraku veel ei valgusta teed piisavalt kaugele. Selles osas on ksenoonlambid endiselt paremad. Arenguruumi on, ikkagi esimene pääsuke.

Tehnika

Lexus LS600h L

•• Võimsus, otto-/elektrimootor kW (hj):  290 (394)/165 (224)       

•• Pöördemoment, otto-/elektrimootor Nm (p/min): 520 (4000) /300    

•• Suurim kiirus, km/h: 250    •• Kiirendus 0–100 km/h, s: 6,3    •• Keskmine kütusekulu, l/100 km: 9,3   

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm:     5150/1875/1480

•• Telgede vahe, mm: 3090

•• Pakiruum, l: 330

•• Hind alates, krooni: 1 717 900

Plussid

•• mugavus

•• kvaliteet

•• tehnoloogia

•• hind võrreldes konkurentidega

Miinused

•• kandevõime

•• pagasiruumi maht