Euroopa Liidu noorima liikme Rumeenia autoehitajad lõid eelmisel aastal Eestis venelaste Ladalt “rattad alt”. Lada esindus oli sunnitud uksed sulgema, kuna Rumeeniast pärit Dacia 100 000 krooni maksev uudismudel Logan röövis Vene auto senised kliendid – Eesti teedele vuras mullu 302 Loganit. See oli Renault’ juhtide geniaalne idee osta Rumeenia pankrotis autotootja Dacia ja hakata selle nime all valmistama odavaid ja lihtsaid sõiduvahendeid. Nõudlus selliste autode järele osutus Ida-Euroopas ning ka mujal üle ootuste suureks ning nüüd kavatsevad ka teised autotootjad hakata valmistama odavat liikumisvahendit.

Defitsiit

Renault paiskas aga müüki juba järgmise säästuauto – Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). See on ruumikas mahtuniversaal, mille hinnad algavad 134 900 kroonist. Teised tootjad pakuvad sama raha eest pisikesi “punne”. Isegi täisvarustuses (valuvelgede, konditsioneeri ja esimeste elektriakendega) Logani uhke nimega tippversioon Laureate maksab alla kahesaja tuhande krooni. Sama tüüpi prantslaste “naksitralliautod” ei suuda Dacia Logan MCV-ga võistelda  ei hinnalt ega ruumikuselt. Pole siis mingi ime, et MCV järele on Eestis tekkinud juba defitsiit. Enamik tellitud autosid on juba maha müüdud.

Kui edevama, mugavama ja turvalisema sõiduvahendi jaoks raha napib, on Logan MCV praegu ainus lahendus väikese rahakotiga inimesele, kes tahab osta uut ruumikat autot. Ühest sihtpunktist teise sõitmiseks on selle raha eest autot rohkem kui

oskaks oodata. Tuleb vaid leppida vaese mehe imagoga.

Kokkuhoid paistab igast nurgast

Renault’ vanadest varudest (eelmistest mudelitest) pärit juppidest ja Dacia plekkseppade ja plastmassivalajate odavast kätetööst meisterdatud Loganite perekond on oma hinda väärt: lihtne ja kole, kus raha kokkuhoiust kõneleb iga detail. Dacia on rahul, kui ta kokkupõrkekatses saavutab poolegi emafirma  autode turvatasemest. Kaasreisijate turvapadjad on lisaraha eest. Armatuurlaua plast meenutab nõukogudeaegset Kommunaari kingade külma käes kõvaks tõmbunud halli kummitalda. Rooli asendit pole võimalik muuta. Lülitid paiknevad võimalikult ebakäepäraselt.

Peeglite reguleerimisnupp on peidetud käsipiduri hoova taha,  ning mis kõige hullem – ventilatsiooni ja soojuse reguleerimise lülitid asuvad pikemat kasvu juhi silme ulatusest väljas, peaaegu põranda ligi. Ohutuse mõttes tasub nende keeramiseks auto seisma jätta, vähemalt seniks, kuni nuppude asetus pimesi kombates selgeks saab.

Muus osas on Logan aga üllatavalt kvaliteetne ja mugav auto: hoiab hästi kurssi, kuigi rool on tuim; auklikul kruusateel sõites ei hakanud ükski detail nagisema ega plagisema; vedrustus on prantsuse autodele sarnaselt pehme ja mugav ning sõidumüra ei ole häiriv. Isegi tuled valgustavad rahuldavalt teed. Tulede kõrgust saab ürgaegsel viisil – trosside abil – reguleerida.

Mootoreid pakutakse neli, neist jaksavad täislastis autot normaalselt vedada 70 hobujõuga Renault 1,5dCi diiselmootor ja 16 klapiga 1,6-liitrine ning 105-hobujõuline bensiinimootor. Baasmudelit veab edasi 1,4-liitrine jõuallikas.

Auto suurim trump peale hinna on loomulikult ruumikus. Inimesi või asju mahub Dacia Logan MCV-sse palju. Kuue tuhande krooni eest saab tellida seitsmekohalise auto.  Viieistmeline variant mahutab 700 liitri jagu pagasit ehk rohkem kui ükskõik milline suur universaal. Kui veel istmed kokku klappida, tekib hiiglaslik 2350-liitrine pakiruum. Ideaalne sõiduvahend maainimesele – tahad, sõidutad naise ja lapsed linna, kui aga vaja, laod autosse kahe talve kartulivarud.

Tehnika

Dacia Logan MCV

1,6 16V Laureate 7-kohaline

•• Võimsus, kW (hj): 77 (105)   

•• Pöördemoment, Nm (p/min): 148 (3750)   

•• Suurim kiirus, km/h: 174

•• Kiirendus 0-100 km/h, s: 11,8       

•• Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 7,5

•• Pikkus/laius/kõrgus, mm: 4450/1993/1640

•• Telgede vahe, mm: 2905

•• Pagasiruumi maht, l: 200-2350

•• Hind, krooni:  176 900

Plussid

•• Hind

•• Ruumikus

•• Praktilisus

Miinused

•• Lülitite paigutus

•• Vähene turvavarustus

•• Odavad materjalid