Seitse aastat tagasi, kui Peugeot tõi müügile populaarse väikeauto 206 baasil ehitatud kupeekabrioleti, muutusid haruldased ja sinnani vaid vähestele taskukohased lahtikäiva kõvakatusega autod uueks moeröögatuseks. Nüüd on pea igal teisel autotootjal mudelivalikus mõni selline. Peugeot’l on koguni kaks – 206 CC ja veidi suurem 307 CC.

Kui Mercedes tõi SLK kupeekabrioleti seeriatoodangusse, siis Peugeot viis pagasiruumi klapitava kõvakatusega autod massidesse. Peugeot’l oli selline sõiduk juba 70 aastat tagasi olemas, kuid toona mõjus plekist katusega kabriolett liiga revolutsiooniliselt ning see oli kättesaadav vaid vähestele privilegeeritutele.

Nüüdseks on aga Peugeot müünud üle poole miljoni kupeekabrioleti, olles selles segmendis suurim autotootja maailmas. Kuna 206 tootmine lõppes ja mudelivalikusse tuli 207, oli igati loogiline, et kohe-kohe saavad päikest ja tuult auto varustusse ihkavad autojuhid uue kosilase 207 CC, pealegi veel väga ilusa.

Šikk välimus

Seda autot vaadates silm kohe puhkab: suured kiiljad silmad ja ülisuur naeratus. Isegi kui katus peale tõmmata, ei mõju see visuaalselt ebaloomuliku “punnina”. Proportsioonid on paigas ning terviklik tulemus väga šikk, eriti kui tellida nahksisu ja täiendava raha eest nahkkattega armatuurlaud.

Praktilisusest ei saa selle auto puhul rääkida. Kuigi aluseks on võetud väike pereauto 207, tuleb vaadeldava “isendi” soetamise puhul lastest loobuda või osta lisaks teine auto. Tehniliste andmete järgi on tegemist küll 2+2-kohalise sõiduvahendiga, kuid kaks tagaistet mahutavad vaid paar kilekotti poeostudega. Pere pesamuna paigutamine tagaistmele oleks lapse ahistamine. Sinna mahub vaid siis, kui juht ja kaasreisija on ennast surunud armatuurlaua vastu.

Kuna pakiruum on mõeldud enamasti katuse jaoks, mahub sinna lisaks vaid kaks diplomaadikohvrit.

Kuid ega keegi ei osta säärast autot lapsevankri või kartulite vedamiseks, ostetakse ikka värske õhu ja päikese pärast. Ehkki Eestis jääb linnaliikluses busside taga ummikus seistes värsket õhku järjest vähemaks ja päikestki saab nautida kõige rohkem neli kuud, võimaldab kevadel lahtise katusega ringisõitmine teistest kiiremini päevitada. Ikka parem, kui rõdul enda praadimine.

Peugeot on teinud sõidu pealt päevitamise võimalikult mugavaks ning kui soojapuhur näkku suunata, võib õhuvanni protseduuridega alustada juba märtsi alguses. Suur kaldus esi-klaas varjab peanupu ja külje-

klaasid kaitsevad külgtuule eest. Ei mingeid tuulepööriseid. Ainsaks ohuks on päikesepiste. Vihma korral piisab vaid nupule vajutamisest ning 25 sekundiga on plekist katus pea kohal. Mingeid kange ei pea käsitsi kinni keerama, nagu see oli 206 CC-l ja on enamikul puldankatusega kabriolettidel. Ning kui auto peaks ümber paiskuma, hüppavad tagaistmete seljatugedest välja 20 sentimeetrit ülespoole kroomitud turvakaared. 

Auto kere jäikusele on palju tähelepanu pööratud ning Peugeot oskusi selles vallas tõestab ka nagina- ja käginavaba salong.

Juhi sõidumugavust segab vaid liiga kõrge rooliasend. Suurim miinus on ebakonkreetne käiguvahetus. Kiirel sõidul mõjub käigukangi ebatäpsus suisa pärssivalt. Sportlikult 207 GT-lt pärit BMW-ga koostöös valminud 1,6 liitrine 150 hobujõuline bensiinimootor mõjuks sujuva käiguvahetuse korral veelgi magusamalt. Lisaks saab valida ka sama litraaÏiga 120 hj bensiinimootori ja 110 hj diiseljõuallika vahel. Uus mudel on aga toonud kaasa ka paarikümne tuhande krooni suuruse hinnatõusu.

Tehnika

Peugeot 207 CC

1,6 16V Turbo 150

••     Võimsus, kW (hj): 110 (150)

••     Pöördemoment, Nm (p/min):

240 (1400)

••     Suurim kiirus, km/h:     210

••     Kiirendus 0–100 km/h, s: 8,6

••     Keskmine kütusekulu,

l/100 km: 7,2

••     Pikkus/laius/kõrgus, mm:                   4037/1750/1397

••     Telgede vahe, mm: 2540

••     Pagasiruumi maht, dm3: 187

••     Hind, krooni: 369 900

••     Baasmudeli hind, krooni: 319 900

Plussid

•• Välimus

•• Katusesüsteem

Miinused

•• Ebakonkreetne käigukang

•• Vähe ruumi