Renault’ turundusinimesed räägivad uue Laguna puhul esimese asjana kvaliteedist.  Laguna kvaliteet olevat tõstetud omas klassis ennenägematule tasemel. Loodame, et see nii ka on, sest eelkäija kvaliteet oli enneolematult kehv. Näiteks suurte diiselmootoritega mudelite esisild ei pidanud mootori raskusele üldse vastu. Selle väite paikapidavus selgub aastatega, kuid oma sõnade tõenduseks pikendas Renault auto garantiiperioodi kahelt aastalt kolmele.

Vaikne ja kumiseb

Renault’ eestkõnelejate teise väite kohaselt on uus Laguna omas segmendis kõige vaiksem auto. Tõepoolest, mootorimüra on hästi summutatud, kuid tee-müra oli kõrva järgi kuulates summutatud keskmisel tasemel. Küll on aga salongi tekkinud uus heli – aeg-ajalt kostev kumin. Seda kuminat pidid teatud oludes tekitama ustesse paigaldatud pisikesed torukesed, mis neelavad külgkokkupõrkel löögienergiat. Tänu nendele torukestele on ka Renault’ raadiomaki helisüs-teem kehvapoolne, kuid vaieldamatult on Laguna üks turvalisemaid autosid.

Kui senist Renault Lagunat võis pidada üheks ilusamaks keskklassi autoks, siis uustulnuka eriskummalised disainiveid-rused eeldavad pikantset maitset. Renault’ disainerid saavutasid ilulõikusega sama tulemuse, mis Michael Jackson oma ninaoperatsiooniga. Vastupidiselt välimusele on auto sisekujundus omaette klass. Kasutatud materjalid mõjuvad kallina ning kujundus esitleb Prantsuse elegantsi tipptaset.

Laguna on endiselt üks väheseid keskklassi mudeleid, mida ei pakuta sedaanina. Esialgu on saadaval üksnes luukpära ning lähinädalatel jõuab müügile ka universaal. Seni moodustas universaal enamiku Laguna müügist. Järgmisel aastal lisandub esimest korda valikusse ka kupee.

Jõuallikate valikus domineerivad diiselmootorid, mida pakutakse kuues versioonis võimsusvahemikus 110–175 hobujõudu. Ottomootoreid on esialgu vaid kaks – 140-hobujõuline vabalt hingav ning turboga varustatud 170 hobujõuga jõuallikas. Käigukastid on kuuekäigulised ning tippversioonidele pakutakse automaatkäigukasti.

Renault võib uhkustada, et jõuallikad on paljudest konkurentidest ökonoomsemad. 1,5-liitrine diiselmootor (110 hj) näitab, millised on keskklassiautode lähituleviku jõuallikad. Tavaliikluses on väike diiseljõuallikas sama väle kui Laguna kaheliitrine bensiinimootor, kuid tarbib kütust oluliselt vähem. Vedrustus on uuel Lagunal isegi liiga pehme ning rooli tunnetus jääb selgelt alla konkurentidele. Kurvilisel teel tuleb rooliga kõvasti mässata.

Tehnika

Renault Laguna

1,5 dCi luukpära

••     Võimsus, kW (hj): 81 (110)       

••     Pöördemoment, Nm (p/min)  240 (2000)

••     Suurim kiirus, km/h:     192      

••     Kiirendus 0–100 km/h, s: 12,1   

••     Keskmine kütusekulu,  l/100 km: 5,1   

••     Pikkus/laius/kõrgus, mm:   4695/1811/1445

••     Telgede vahe, mm: 2756

••     Pakiruum, l: 450-1377

••     Hind, krooni: 339 900

Plussid

•• Valikus suurepärased

diiselmootorid

•• Interjöör

•• Turvalisus

Miinused

•• Roolitunnetus

•• Helisüsteem