Eelmisel nädalal alanud selle aasta tähtsaima autosündmuse Genfi autonäituse üks peamisi tulevikusõnumeid on valge värv. Eesti autoostjale valge värv ei meeldi. Järelturul maksavad blondid autod hõbedastest ja muudes menukates värvitoonides  sõidukitest vähem, kuid sellest hoolimata on neile ostjat raske leida. Valge on tööautode ehk firmasõidukite värv. Tüüpiline turvafirma või müügimehe masin. Kuid mitte enam. Nüüd hakkavad sellist värvi autodega sõitma rikkad ja edevad. Tänavapilti tulevad valged luksussedaanid, kabrioletid ja maasturid.

Nii nagu kangatootjad näitavad rõivatööstusele uued suunad kätte, tegid ka värvitootjad autofirmadele selgeks, et nüüd tuleb hakata valget värvi autosid disainima. Ega selles ole midagi uut: enne hõbeda võidukäiku oli vähemalt Lõuna-Euroopas suurem osa autodest valged. Tegemist pole siiski enam tavalise mattvalgega, vaid värvile on lisatud näiteks vilgukivi, mis annab autole pärlmutrise ning eri nurga alt vaadates muutuva efekti. Genfi messi magusamad eksponaadid olid enamasti valget värvi. Olgu nendeks siis Rolls Royce, Aston Martin, Lamborghine, väikesed moodsad kabrioletid kui ka näituse üks oodatumaid eksponaate, uus C-klassi Mercedes-Benz.

Uued tegijad

C-klass on DaimlerChrysleri kõige olulisem toode. Kontserni juhtide sõnul peab uustulnuk tõestama, et Mercedes on kvaliteetne auto. Allhankijate prohmakate tõttu on kolmeharulise tähe maine saanud tublisti kannatada. Uue C-klassi välimus on igatahes õnnestunud ja senisest agressiivsem. Seega on kallimas keskklassis uus ihaldusobjekt sündinud.

Selle näituse teine oluline täht on uus Ford Mondeo. Kui uustulnuka hind püsib enam-vähem samal tasemel praeguse mudeli omaga, siis võib julgelt ennustada, et augustis müügile jõudes kordab Ford mõne aasta tagust Mazda 6 edulugu. Viimases Bondi-filmis juba täheks saanud uue Mondeo disain ja siseviimistlus on SUPER.

Positiivse üllatuse pakkus Hyundai oma uue väike-kesk-

klassi mudeliga i30. Uustulnukaga võtab Hyundai kasutusele uue mudelitähistuse. I-täht pidi väljendama inspiratsiooni ning numbrikombinatsioon segmenti. Senise mudeli Elantra järglane paistab silma moodsa disaini, hea viimistluse ja suurepärase mugavus- ning turvavarustusega. Näitusel pälvivad teistest rohkem tähelepanu ka uus Mazda 2 ning Fiat Bravo. Mõlema auto disainerid väärivad aplausi. Kastikujulistest sõiduvahenditest suudeti voolida kaks iludust.

Eesti turule olulisi tooteid, mis aasta jooksul müügile jõuavad, on autonäitusel väljas umbes kümmekond. Näiteks Volvo V70/XC70, ·koda Fabia, Audi A5, Mitsubishi uuest Outlanderist ehitatud prantslaste esimesed maasturid Peugeot 4007 ja Citroën C-Crosser, Renault Twingo, Nissan X-Trail, universaalkerega VW Golf, sedaankerega Suzuki SX4 ja pisike Grand Vitara, uue Chrysler Sebringu sõsarmudel Avenger ning Sebringu kabriolett, Jeepi kaks uustulnukat Wrangler ja Patriot, kolmeukseline 1. seeria BMW ja Lexus IS V8 mootoriga tippversioon.

Opeli ideesõiduk GTC-kupee paljastab aga järgmisel aastal esitletava uue Vectra peamised disainijooned ja Seati nelikveoline ideeauto annab aimu peatselt müüki jõudvast kõrgetele ratastele tõstetud neljarattaveolisest mahtuniversaalist.

Messi glamuur hakkab kaduma

•• Maailma viie tähtsaima autonäituse seas on Genfi mess paljude autoajakirjanike lemmik, ja seda õige mitmel põhjusel. Kuna ·veitsis pole kodumaist autotootjat, ei lubata sellel messil ühelgi firmal laiutada ega domineerida. Näituse eksponaatidest on võimalik ülevaade saada ja pilte teha ühe päevaga. Ning mis peamine, ·veitsi näitust on siiani iseloomustanud glamuur – autode ümber poseerivad seksikad modellid, esmaesitlustega kaasneb meeleolukas lavasõu, mille juurde pakutakse ‰ampanjat ja sushit ning muid hõrgutisi autotootjate kodumaalt. Nõnda on see toimunud aastakümneid.

•• Tänavu 77. korda peetav mess on aga kaotamas oma senist sära. Autotootjatel on võhm väljas. Enda eksponeerimine on muutunud liialt kulukaks. Ainuüksi teisejärgulistel messidel osalemine maksab kümneid miljoneid kroone. Rääkimata siis enda näitamisest kolmel Euroopa suurimal messil – Frankfurdis, Pariisis ja Genfis.

•• Seetõttu kasutataksegi tänavu väljapaneku demonstreerimiseks eelmise aasta stende, napis rõivas modelle on seniste näitustega võrreldes poole vähem ning esitlustel pakutakse peamiselt vett, apelsinimahla ning hot dog’e.