Möödunud nädalal korraldas ühistranspordikeskus koostöös Falckiga Harjumaa Liinide bussidele kaks reidi. Selle käigus selgus, et ära jäi näiteks reis liinil 121 ning umbes 30 korda hilinesid bussid viis minutit kuni pool tundi.

Maaliinide bussid võivad hilineda aga kõige rohkem kuni kaks minutit. Lisaks tuvastati, et paljude liinide bussid on märgistatud vaid liini numbriga, kirjas peaks aga olema ka selle marsruut.

Teated haigustest tulid hilja

Harjumaa Liinide juhatuse esimehe Margo Tomingase sõnul on kokku ligi 90 bussijuhist hetkel haiguslehtedega kodus kümmekond. “Bussijuhid teatasid firmale oma haigustest väga hilja,” lausus Tomingas. Seepärast ei jõutud neid piisavalt kiiresti ka asendada.

Ago Kokseri kinnitusel ei ole bussijuhi haigus reiside ärajätmiseks piisav põhjus. “Kui firma on võtnud omale kohustuse reisijaid vedada, on neil tulenevalt lepingust ka kohustus seda asja korraldada,” ütles Kokser, kelle andmeil peab Harjumaa Liinid neile igal kuul ärajäänud reiside eest keskmiselt 10 000 krooni trahvi maksma. Kui ärajäänud reisist teatab keskusele reisija, on ühe otsa trahv 3500, kui aga vedaja, on summa 200 krooni.

Ühistranspordikeskus pole rahul ka sellega, et ärajäävatest reisidest teavitatakse keskust alles nädala lõpus.

“Nad lubasid meile iga päev teatada, aga siiamaani on nad ainult tagantjärele fakti konstateerinud,” ütles Kokser, kelle sõnul saavad nad ärajäävatest reisidest sageli teada pahastelt reisijatelt.

Tomingas selgitas aga, et sageli jäävad ära just hommikused reisid, millest saab ka firma alles enne sõidu ärajäämist teada. Nagu paljudes teistes bussifirmades, on ka Harjumaa Liinides rohkete ärajäänud reiside põh-jus bussijuhtide põud. Firma juhi sõnul otsivad nad pidevalt uusi reservbussijuhte, keda sellistes olukordades liinile saata. “Käesoleval kuul tegime palgatingimusi paremaks, põhimõtteliselt on võimalik netopalgana kätte saada kuni 10 000 krooni,” lausus Tomingas.

Harjumaa Liinid

452 ärajäänud sõitu

•• Võrreldes aasta algusega on ärajäävate sõitude arv mitmeid kordi vähenenud. Aasta alguses põhjustasid sõitude ärajäämist halb ilm ning libedad teed.

•• Harjumaa Liinide teenindada on kõik siinsed avalikud liinid, päevas tuleb keskmiselt teha 110 edasi-tagasi otsa. Harjumaa maanteetranspordi korraldamiseks on 2006. aastal eraldatud 22 miljonit krooni.

Ärajäänud sõidud 2006. a

•• Jaanuaris 119, veebruaris 71, märtsis 190, aprillis 10, mais 34, juunis 28