"2000. aasta esimesel poolel võttis linnavalitsus seisukoha, et Pirita ringrada on liiga ohtlik motospordivõistluste korraldamiseks. Võidusõit tänapäevaste võistlusmasinatega rajal, kus puuduvad minimaalsedki ohutusalad ja vahetult raja ääres kasvavad puud, on eluohtlik nii sportlastele kui pealtvaatajatele väiksemagi eksimuse korral," ütles Mõis.

Mõisa sõnul tähendab iga kukkumine suure tõenäosusega kellegi surma ja sellepärast tegigi linnavalitsus ettepaneku viia Kalevi Suursõit mõnele ohutumale ringrajale Tallinnast paari tunni autosõidu kaugusel.

"Ootamatu ja halva üllatusena nii linnavalitsusele kui linlastele asus motovõistluste korralduskomitee etteotsa meie volikogu esimees Rein Voog. Häid asjaajamistavasid rikkudes hangiti võistluste korraldamiseks luba. Tulemused ei lasknud end kaua oodata. Nagu me kõik teame, kukkus võistlustel Euroopa üks kuulsamaid võidusõidjaid Joey Dunlop, libises vastu puud ja sai surma," osutas Mõis.

Voliniku sõnul on halb, et Voog pole inimelusid nõudnud vigadest õppinud. "Sest kõik kordus kahjuks sel suvel. Taas volikogu esimehe eestkostel toimunud võistlused, taas kukkumine ja taas libisemine vastu puud ning surm, seekord meie oma Eestimaa poeg Tõnu Rääk," kirjutas Jüri Mõis täna volikogule ette loetud avalduses. "Kahjuks pole hr Voog aga ka sellest juhtumist järeldusi teinud ja plaanib uut võidusõitu järgmisel suvel."

Mõisa hinnangul peaks Voog eestkostest taolistele võistlustele ametlikult lahti ütlema või tuleb selleks algatada vastava õigusakti vastuvõtmine. "Me ei tohi lubada rohkem inimohvreid sel ringrajal!" märkis Mõis.

Tallinna linnapea Tõnis Palts ei ütle täna välja oma seisukohta Pirita ringraja autofirma reklaamürituseks sulgeda lubanud ametnike käitumise suhtes, kuna jõudis esitatud seletuskirjadega tutvuda alles õhtul.

"Usun, et homme hommikul on seisukoht teada. Minu teada sai ta järelpärimisele vastused nii Pirita linnaosast kui ka säästva arengu ja planeerimise ameti ametnikelt," ütles linnapea nõunik Anneli Entson EPL Online'ile.