03.09.2024, 05:00
ARVUSTUS | „Võluöö ulgumerel“. Me kõik võime end Mrożeki kõverpeeglis ära tunda
„Võluöö ulgumerel“ lühilavastusi võib võtta kui kiiksuga komöödiaid, kuid vaadates sügavamale pinna alla, jõuab sealt inimloomuse hämaraladele.
![Mrożeki kõverpeeglis tunneme ära ka iseennast, ehkki seda on raske tunnistada. Lihtsam on näha neis tüüpides sõpru-tuttavaid-töökaaslaseid. Fotol peaosalisi kehastavad Kristjan Üksküla (paremal), Hele Palumaa ja Kaspar Velberg](https://images.delfi.ee/media-api-image-cropper/v1/d685ce3f-9e90-4aad-9946-b39545000e13.jpg?noup&w=1200&h=711)
Mrożeki kõverpeeglis tunneme ära ka iseennast, ehkki seda on raske tunnistada. Lihtsam on näha neis tüüpides sõpru-tuttavaid-töökaaslaseid. Fotol peaosalisi kehastavad Kristjan Üksküla (paremal), Hele Palumaa ja Kaspar Velberg
FOTO:
Maailma teatriajaloo kõige hinnatuim Poola dramaturg Sławomir Mrożek (29.06.1930–15.08.2013) on autorina lavastajate jaoks olnud paras pähkel. Ebarealistlike tegelaste, olukordade ja juhtumite kaudu torgib ta publiku halle ajurakke päris eluga ülekantud tähenduses seoseid looma. Iseasi, kas teatritegijad ja publik suudavad absurdi ja allegooriate varjukihi alt tegelikud intellektuaalsed sõnumid lahti muukida. Pahatihti üks või teine ei taba piisavalt kogu rikkalikku märkide keelt ja nii võib õigustatult pidada Mrożekit võrdlemisi „keeruliseks“ autoriks.
Oled juba tellija?