ETV on kulutanud praeguseks 53 protsenti 150 miljoni kroonisest eelarvest. Saadete tegemiseks aasta teises pooles on puudu rohkem kui pool eelarves ettenähtud summast, mis peadirektor Toomas Lepa sõnul ulatub 38 miljoni kroonini.

Reklaamispetsialistide sõnul aga ei ole reaalne, et ETV koguks selle summa reklaami müües.

"Kindlasti jäävad alles uudised, osa publitsistika-, kultuuri- ja lastesaadetest, hommikuprogrammid ning saated nagu "Kuulus ja kummaline" ja "Reisile Sinuga!", mille litsents on ostetud aastani 2000," kommenteeris Kangro sügishooaja programmipoliitikat, lisades, et eesmärk on toota peamiselt kvaliteetseid saateid ning leida neile ka võimalikult vaadatav aeg.

Kangro sõnul võib saatekavast raha puudusel välja jääda meelelahutusliku iseloomuga omatoodang, näiteks nagu "Meeste maailm". "Omasaadete tootmine on väga kallis, ETV-s maksab pooletunnise saate tegemine ja edastamine kuni 40 000 krooni," selgitas Kangro.

Samal ajal alustab ETV ka uute projektidega: Vahur Kersna on andnud nõusoleku uuel hooajal teha iga nädal sisepoliitikat ja välismaailma kajastavat saadet.

Aasta alguses kinnitatud eelarve järgi oleks ETV-l olnud sügishooajal kasutada 72 miljonit krooni. Reklaamist loobumise lepingu katkestamine eratelekanalitega tähendas ETV-le 38 miljoni kroonist auku, mida Ringhäälingunõukogu otsuse järgi tuleb täita reklaamirahaga. Esmaspäeval alustas suure ülesande täitmise nimel tööd ka kolmeliikmeline reklaamiosakond.

ETV endine reklaamijuht, praegu TV 1 jaoks töötav Rait Killandi ei uskunud, et avalik-õiguslik televisioon suudaks sel aastal reklaamimüügist teenida rohkem kui 20 miljonit krooni. "Reaalselt võib see summa jääda isegi 15–18 miljoni vahele," lausus Killandi.

Reklaamiagentuuri Divisjon direktori Rain Pikandi sõnul kahanesid Eesti reklaamiandjate eelarved sel aastal ning nendesse ETV-d ei planeeritud. " See ei välista, et plaane muuta ei saa, aga ma ei usu, et väga suureks tormiks läheb," kommenteeris Pikandi.

Tiina Kangro sõnul on ETV mõelnud ka väga musta lähituleviku peale, mis võib tähendada teletegijate sundpuhkusele jäämist, saatepäeva lühendamist, seriaalide ja osade filmilepingute ajutist katkestamist.