Kui varem pidurdasid üldplaneeringu valmimist planeerijate ja linnaosavalitsuse vastuolud, siis tänaseks on linnaosavalitsuse nõuniku Ivo Parbuse sõnul tüliküsimused lahenemas. “Planeerija on hakanud meie lähenemist aktsepteerima. Loodame, et üldplaneering valmib veel sellel aastal,” oli Parbus optimistlik.

Planeerija põhjendab kooskõlastusringiga

Parbuse sõnul on planeerijad, linnaosavalitsus ja säästva arengu ja planeerimise amet pidanud pikki läbirääkimisi ning veennud arhitekte elulähedasemalt planeerima.

Vaatamata sellele pole üldplaneeringusse 3. juulist saati ühtegi kriipsu tõmmatud.

“Ühtegi arengut pole suvest alates üldplaneeringuga toimunud, sest planeering on kooskõlastuste ringil,” ütles planeeringut koostav arhitekt Margus Koot. Seepärast ei soovinud Koot sellest ka põhjalikumalt rääkida. Kooskõlastuste venimist põhjendas ta Tallinna tavalise bürokraatiaga.

“Pärast kohustuslikke koos-kõlastusi määras maavalitsus täiendavad kooskõlastused ja need on lõpusirgel. Põhiline, mille järele ootame, on riigi maa-amet,” lisas teine planeeringuga seotud arhitekt Andres Levald.

Mustamäe linnaosa valitsuse andmeil on uuendused siiski tulemas.

“Uuendusi on tehtud – määratletud on Kadaka ettevõtluspiirkonna areng, uue lahenduse saavad parkimisprobleemid, kergliiklusteede võrgustik ja matkarajad on saanud piisava käsitluse ning TTÜ arengukava on leidnud adekvaatselt kajastamist,” loetles Parbus viimaseid arenguid.

Mustamäe arendusnõuniku Aarne Rentiku sõnul on muudatuste sisseviimine vaid arhitektide kättevõtmise asi. “Oleme sellele mitu korda tähelepanu juhtinud. Ning meile pole seda kooskõlastamiseks saadetud,” lisas ta.

Levaldi sõnul tuleb kooskõlastused saada samale planeeringuversioonile. “Kui kooskõlastused tulevad, viime kõik asjad korraga sisse,” selgitas Levald.

Planeering peab tegelikkusele lähenema

Linnaosavalitsuse soovitud, ent veel tegemata muudatuste hulgas on näiteks parkimise korraldus.

“Kui enne olid parkimisvõimalused joonistatud Kadaka tee taha Õismäe poole, siis nüüd peaks seal olema ka teisi lahendusi,” ütles Rentik.

Nii võiks tema sõnul parkimisvõimalusi luua näiteks majade otstes, kus pole aknaid. “Pole mõtet Kännu Kuke juurest saata inimesi Kadaka tee taha parkima, nagu praegu on pakutud. Võiks olla lahendused, mis leiavad tulevikus ikkagi kasutamist,” lausus Rentik.

Levaldi sõnul on ka praeguses versioonis olemas võimalused kvartali sees uute maa-aluste garaaĻide ehitamiseks. “Aga kui me need kuhugi joonistaksime, teeksime elanike eest otsuse ära ja annaksime valesignaali, et linn ehitab need valmis,” selgitas Levald.

Kergliiklusteede võrgustikku kommenteerides ütles Rentik, et probleemiks on see, et planeerijad pole rääkinud mitte ühegi maaomanikuga, kelle maalt uus kõnni- ja jalgrattatee on läbi minema planeeritud. Levaldi sõnul läbib aga enamik teid riigimaid.

Margus Koodi sõnul oli oluliseks piduriks planeeringu valmimisel tehnikaülikooli huvi kinnisvaraarenduse vastu Musta-mäe nõlva liivikute piirkonnas. Levald ja Koot protestisid TTÜ detailplaneeringu linnavolikogus, pidades lubamatuks kasutada ainsat spordi- ja õppeotstarbeks reserveeritud maad Mustamäel elamumaaks.

Linn protesti siiski arvesse ei võtnud ning praegu ei näe Levald planeeringu valmimisel enam ületamatuid takistusi.

“Loodame veebruari kestel kooskõlastused saada ja siis asjaga edasi minna. Planeering võib tõesti valmida sellel aastal,” kinnitas Levald.

VAATA LISAKS

Vabu parklakohti on piisavalt

Selgitamaks valvatavate autoplatside täitumust Musta-mäel, tegi linnaosavalitsus parklaid haldavatele ettevõtetele järelepärimise vabade parkimiskohtade kohta.

Mustamäe linnaosa vanema Helle Kalda sõnul lükkavad päringu vastused ümber väite, nagu puuduks asumi elanikel võimalus paigutada autod ööseks valvatud parklatesse. Lõuna politsei on autodest varguste sagenemise ühe põhjusena nimetanud just valvatavate parklakohtade nappust, lisas Kalda.

18 linnaosa parklateenust pakkuvat ettevõtet kindlustavad 62 567-ruutmeetrisel pinnal kohad kokku 2388 masinale. Parklates jagub veel vabu kohti 414 autole.

Enim vabu parklakohti, kokku 166, on Sütiste tee piirkonnas, 108 vaba autokohta on pakkuda Tammsaare tee ääres asuvate majade elanikele. Kadaka tee piirkonnas, kus öisel ajal leiab aset kõige rohkem autodest vargusi, on vakantseid autokohti 75.

Linnaosavalitsuse poolt tehtud uuring tõestab veel kord elanike harjumust parkida ööseks autod elumajade vahetusse lähedusse, jättes kasutamata võimaluse paigutada oma sõiduvahend valvatud parklasse.

Allikas: Mustamäe linnaosavalitsus

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena