Rahvaliit nõuab neljarealist Tallinna–Tartu maanteed
Rahvaliidu esimehe Villu Reiljani kinnitusel tuleb see investeering teha võimalikult kiiresti. “Eesti tuiksoone tarbeks võib vabalt kasutada mitte ainult Euroopa vahendeid, vaid ka Eesti oma raha ja laenuraha,” lausus Reiljan. “Tegu pole mitte ainult teega, vaid olulise regionaalpoliitilise ehitisega,” märkis Reiljan. Mida rutem suurtee rajamiseks laenu võtta, seda odavamaks projekt tema sõnul kujuneb.
Reformierakonna esimees Andrus Ansip ütles eelmisel nädalal, et Tallinna-Tartu trassi on lähema seitsme aasta jooksul kavas suunata 4,5 miljardit krooni, mis aga ei tähenda terve maantee neljarealiseks muutmist.
Raudtee tagasiostu soov
“Meie oleme progressiivsemad,” kommenteeris Reiljan. Tema sõnul ei tähenda Rahvaliidu äsjane otsus kuidagi vastandumist Tallinna-Narva ja Tallinna-Pärnu-Ikla maanteede ehitusplaanidele.
Veel otsustas Rahvaliidu volikogu, et riigil tuleb Eesti Raudtee aktsiad õiglase hinna eest tagasi osta. “See hind peab selguma läbirääkimistel. Küsida võib kõike, kuid endal peab ka aru peas olema. Eesti riigil on siin piisavalt hoobasid,” lausus Reiljan. Jüri Käo Eesti Raudtee kontrollpakki omavast firmast BRS on rääkinud kolme miljardi krooni suurusest ostuhinnast. Rahvaliitlased olid põhimõtteliselt rahul ka koalitsioonileppe lubaduste täitmise senise tempoga.