Tallinna linnavalitsus teatas eile kavatsusest detailplaneering algatada.

Kõvad mehed

„Oleme väga kõvad mehed, kui saame sellest kolmest hoonest lähema viie aasta jooksul ühe valmis. Ülikool omi vahendeid lähima kümne aasta jooksul sinna planeerida ei saa, sest oleme arendanud ja kaasajastanud oma teadus- ja õppetegevuse võimalusi nii oma kui ka Euroopa Liidu tõukefondide vahendite eest. Meie kogu võhm on praegu läinud sinna,” lausus Leivo.

TTÜ 11 aastat tagasi renoveeritud praeguses spordihoones aadressil Ehitajate tee 4 on kaks sulgpalliväljakut, aeroobikasaalid, jõusaal, jooksurada ja 1050 pealtvaatajat mahutav suur saal korvpalli, võrkpalli või saalihoki austajatele.

„Praegune spordihoone on Ehitajate tee kõrval ja me läheme sealt maa-alaga edasi kuni Sütiste teeni välja. Üks hoone on olemas ja kolm planeeritud. Tuleb täismõõtmetega staadion jalgpalliväljakuga, ujula ning mängudemaja. Mängudemaja juurde planeerime just tennist ja sulgpalli, sest olemasolevas majas on ruumi korvpallile ja võrkpallile,” lausus Leivo.

Projekti maksumus pole tema sõnul veel paigas. „Kujutan ette, et staadion võiks olla umbes kolme kuni nelja miljoni euro piires, ujula kümme miljonit eurot ja mängude maja viis miljonit eurot. Täpsed arvud paneb paika riigihange ja kokkulepped arendajaga,” ütles Leivo.

Tema sõnul on selline tervikuna läbi mõeldud spordikompleks Eestis unikaalne.

„On olemas üksikobjektidena staadion, tennisehall, ujula ja sportmängude hooneid. Aga et kõik oleks koondunud ühte alasse ja saaksime universaalselt kasutada olmepoolt ja nii-öelda toetavat ja teeninduspoolt, seda praegu vist mujal väga ei teagi,” ütles Leivo.KommentaarPeeter Pere
arhitekt

Lahendus korrastab linnaruumi. Transpordimaa sihtotstarbega kruntidele kavandatakse parkla, busside lõpp-peatuse seisuplats ja ühendustee. Näiteks antakse lahendus J. Sütiste  tee äärde jäävale linnaliinibusside parklale. Moodustatakse krunt Tallinna Linnatranspordi AS-i ümberistumis- ja busside seisuplatsidele ja antakse ehitusõigus ühe hoone rekonstrueerimiseks, kuhu on kavandatud bussijuhtide puhkeruumid ja seisuplatsi administreerimine. Bussijuhi tööpäev kestab 11 tundi, sellest kaks tundi järjest peab olema aeg, kus ta saab pikali visata ja einet võtta, rekonstrueeritav hoone ongi kasutuses, et võimaldada puhkevõimalusi.