Rongisõit Vilniusest Tallinna enne Rail Balticut: 12 tundi 20. sajandis

Rongisõit kestis kaua. Koos kahe vedurivahetusega veereb rong Vilniusest Tallinna pool ööpäeva, vagunid rapuvad päris korralikult ja Lätis küündib kiirus kohati „lausa” 50 kilomeetrini tunnis. „Pärast selle sõidu kaasategemist ja aknast välja vaatamist on selge, et oleme siin veel 20. sajandis,” ironiseeris Euroopa Komisjonis Rail Balticu projekti koordineeriv Pavel Telička.
Sõidu ajal sai selgeks vähemalt see, et Rail Balticut tahavad nii Baltimaad kui ka Euroopa, olgu põhjusteks siis ääremaade ühendamine, uued kiirrongid või lihtsalt see, et kaks korda ühe sõidu jooksul – igasse riiki sisenedes – pool tundi vedureid vahetada, pole midagi muud kui ajaraisk. Seega, Rail Balticut on vaja.
Loe edasi, miks Balti riikide koostöö Rail Balticu osas keeruline on.