Enn Kerner: Eesti vajab mõtlevaid matemaatikuid, mitte eksamiteks treenimist
(41)Matemaatika ainekava läbimine peab olema võimalikult laialt seostatud eluliste probleemidega ning katma õppeaineid, mille kirjeldamiseks on matemaatika tekkinud, mitte vastupidi. Kui me tähtsustame matemaatika rolli selgitamata õpilastele miks, siis jääb õpilastel arusaamatuks matemaatika eluline seos.
Uue kooliaasta alguses on õige aeg vaadata tulevikku ja hinnata, milline on õppeainete sidusus, et kasvatada Eestile hinnatud spetsialiste ja teadlasi. Eesti töötleva tööstuse ekspordivõimekuse ja jätkusuutlikkuse tagamiseks on vaja oluliselt suurendada tegevinseneride hulka, kes siseneksid tööturule juba homme.
Oleme oma kolmekümne kahe iseseisvusaasta jooksul liiga kauaks jäänud ühele kohale seisma ning keskendunud sotsiaalsetele eesmärkidele ja unustanud olulise füüsika tõe, et tühi kott ei seisa püsti.
Kaheks jagatud gümnaasiumi matemaatika ainekava (kitsas ja lai) on üks suurimaid eksimusi, mida oleme noorte suhtes korda saatnud ja paljudelt hilisema küpsemisega noortelt võtnud võimaluse teha edukat laiapõhjalist karjääri.