Idee sai alguse sellest, et logistika kursuse õppejõul Kati Kõrbel tekkis vajadus välja mõelda 20 tudengile reaalne logistikaülesanne, mitte simulatsioon või mäng. Samal ajal oli soov leida projekt, mille käigus saaks õppimisele kõrval ka midagi head teha ja sealt viis mõte Kolmanda Maailma riikide lastekodude või koolide aitamisele. „Bakalaureusetase peaks õpetama lisaks eriala asjadele n-ö laia maailmavaadet tajuma, majandusgeograafiat ja poliitikat. Mulle tundus, et taaskasutuse, mittevajalike asjade ületarbimise või maailma erinevate vajaduste arusaamisega nad õpiksid kõige rohkem,” selgitas Kõrbe. Nii saavad tudengid praktilisi teadmisi tulevaseks tööks logistikutena — tolliprotseduuridest turul olevate transpordiettevõtetega suhtlemiseni.

Tudengid valisid ise välja sobiva sihtriigi. Tingimuseks oli see, et tegemist ei tohi olla suure organisatsiooniga, kus abipakid jääksid lattu seisma. Samuti ei tohtinud saata asju, mille järele pole nõudlust — näiteks arvutit elektrita külla.