Eurovisioni pillerkaari oli vaja – sellest kujunes Euroopa rahvaste võimas toetus- ja solidaarsusaktsioon Ukrainale.

Ukraina omakorda sai näidata oma tugevat pehmet jõudu, oma kultuuri atraktiivsust. Kalush Orchestra ei saanud ju Euroopa publikult kõiki neid punkte üksnes kaastundest või solidaarsusest, vaid laul oli ju ka korralik. Näiteks muusikakriitik Valner Valme kirjutab tänases Eesti Päevalehes, et võitis kõige hingestatum esitus.

Žüriid ei hinnanud Ukraina laulu küll nii kõrgelt kui rahvas, nende punktid asetasid Ukraina kokkuvõttes „ainult” neljandale kohale. Aga lauluvõistlusel on üsna tavaline, et rahva ja žürii arvamus läheb lahku. Žürii püüab hinnata rohkem „puhast” muusikat, kuid muusika on ka mingite ühiskonnas olevate hoovuste peegeldus.

Mõnikord kõnetavad Euroopat enim sellised lauluread nagu „Ladies, this sure feels right – I guess this is party time” (2001), aga mõnikord sellised:„Stefania, ema Stefania. / Aas on õites, aga temal juuksed hallid. / Tahan kuulda sinu armsaid sõnu. [---] Jõuan alati koju, kui ka teed on hävitatud” (2022).

Ukraina president Volodõmõr Zelenskõi ütles pärast Ukraina võitu, et järgmisel aastal võõrustab Eurovisionit Ukraina. Julge avaldus, aga teistsugust ta ei saakski teha. Pealegi pole see tühi poos, viimaste nädalate sõjalise arengu järgi öeldes pole see sugugi ilmvõimatu.