Volkswagen Tiguan erilise disainiga ei eputa, kuid mõjub soliidse kvaliteetklassi linnamaasturina, mis sobib nii pere- kui ka firmaautoks. Foto: Volkswagen

„Inimene põlvneb seega ahvist,” kõlas Charles Darwini kuulus järeldus, mis 19. sajandil usklikke kohutas. Paljud usuinimesed ei suuda ega saa siiani nõustuda mõttega, et inimene on olelusvõitluse tulemus, mitte Jumala looming. Darwini raamatus „Liikide tekkimine” esitatud primaatide, värvukeste jt evolutsiooniteooria sobib sama hästi ka autonduse evolutsiooni kohta. Inseneride ja turustajate abiga muutuvad, arenevad ja kohanevad ka autod oludele vastavaks.

Kumba uskuda, kas seda, et Jumal lõi inimese kuuendal päeval või et Hitler visandas maailma kuulsaima auto Volkswagen Beetle’i? Tegelikult kopeeris Ferdinand Porsche selle kujunduse Austria-Ungari konstruktori Béla Barényi kavandilt. Kuid tõde on see, et Adolf Hitleril oli visioon rahva autost, mis oleks taskukohane kõigile inimestele. Ta sekkus Beetle’i arendusprotsessi, nõudes, et loodav auto peab suutma vedada kahte täiskasvanut ja kolme last kiirusega 100 km/h. Üks sellesama sõiduki evolutsiooni haru tipneb Volkswagen Tiguaniga.

Avalehele
6 Kommentaari