INTERVJUU | Lõpp traditsioonilisele koolitunnile! Jüri kooli juht: kui pole selgelt teada, miks on kodutööd vaja, ei tohi seda lapsele anda
(178)Tunnen lapsevanemana aeg-ajalt täielikku frustratsiooni. Elu on paarikümne aastaga tundmatuseni muutunud, aga kool näib tiksuvat mingis täiesti omas ajarütmis. Jüri kooli pere otsustas koolijuhi Liina Altroffi eestvedamisel, et aitab tardumisest – kõigepealt kaovad traditsioonilise pikkusega tunnid ja hinded. Õppimine peab muutuma nüüdisaegseks.
Kuuleme kahelt poolt kurtmist. Ühest küljest tuleb iga mõne aja tagant nõudmine, et üht või teist õppeainet – liikumisõpetusest programmeerimiseni – võiks koolis rohkem olla. Teisalt kurdavad lapsed ja vanemad, et koolipäevad on liiga pikad ehk aeg on piiratud ressurss. Sisuliselt saame vaid käituda nagu Eesti eelarves vaesust ümber jagades. Sina leidsid ootamatu lahendusena, et Jüri koolis on edaspidi tunnid hoopis pikemad. Mis efekti see annab?
Olen väga nõus sellega, mida Rain Lõhmus ütles oma viimases intervjuus, et suure osa ajast tegeleme me kõik asjadega, mis tegelikult ei ole olulised. Mitte ainult õpilased koolis, vaid me kõik. Kuidas seda muuta, on miljoni dollari ja igaühe teadlikkuse küsimus.
Pikemad tunnid võimaldavad minna süvitsi ja keskenduda. 45-minutilised tunnid, mida oli varem kolmanda kooliastme õpilastel päevas 6–8, muudavad päeva väga killustatuks ja tekitavad pealiskaudsust. Materjal ratsutatakse sageli kiirkorras läbi.