Marko (vasakult), Heikki ja Kari Salmelad söövad sageli Hesburgeris. McDonaldsist on nende burgerid paremad, lubavad nad. Foto: Mari Mero, erakogu. .
Soomes Turus asub üks tüüpiline 1970. aastatel rajatud modernistlik hoone, mida päevavalgus just ei kaunista. Uksel on tagasihoidlik silt „Hesburger pääkonttori” („Hesburgeri peakontor”). 

Hoonesse sisenejat tervitab tavalise aatriumi asemel hoopis Hesburgeri kiirtoidurestoran. Perekond Salmela, õigemini isa Heikki (66) ning pojad Kari (tegevjuht, 45) ja Marko (turundusdirektor, 41) ootavad konverentsiruumis, ülikonnad seljas ja identsed Hesburgeri vapid vasakul pintsakutaskul, justkui mingid ärimaailma siniverelised. Meie järgneva kahetunnise vestluse jooksul asendub jahedavõitu esmamulje sooja looga perekonnast, kes on töötanud end üles burksiputkast rahvusvaheliseks kiirtoiduketiks, mille aastakäive ulatub 200 miljoni euroni. Tööhullu perekonna edu taga ongi kergelt sinisilmne, kuid seda jäärapäisem pealehakkamine.

Heikki, kes koos oma naise Kirstiga alustas äri 1966. aastal Naantalis, meenutab, et tal ei olnud mingit ettevõtluskogemust ega haridust. Ta õppis kutsehariduskõrgkoolis kokaks. 

Avalehele
24 Kommentaari
Loe veel: