VARIVALITSUS | Joakim Helenius: kaheksa sammu, mis aitavad Eesti viia Euroopa rikkamate riikide hulka (108)
Riigiaparaadi ümberkorraldamisest saadav kokkuhoid võib olla märkimisväärne, 500–600 miljonit eurot aastas
Riigiaparaadi ümberkorraldamisest saadav kokkuhoid võib olla märkimisväärne, 500–600 miljonit eurot aastas
Valimislubadusi ei ole võimalik täita, kui majanduse mootoritel lastakse hävida
Koalitsioonis Reformierakonnaga liikus eelnõu jõudsalt edasi ning Keskerakond on samal seisukohal – toetame erakondade rahastamise järelevalve komisjoni läbipaistvuse suurendamist ja õigust saada erasektorilt infot hinnakirjadest ja erakondadega tehtud lepingutest.
Erakondade rahastamine tuleb muuta ja ümber vaadata nii, et Eesti demokraatia oleks paremini kaitstud. Tundub, et praegused parlamendierakonnad ei ole võimelised neid muutusi ellu viima.
Miks ei võinuks Vene saadiku väljasaatmiseks valimistest paremat ajendit otsida?
Mitte ilmaasjata ei ole meie põhiseaduses kirjas kodu puutumatus. Seda arvesse võtmata ei saa ka Nursipalu harjutusvälja laiendada.
Nursipalu harjutusvälja teema on muudetud primitiivseks valimisvõitluseks, millest saavad kahju eelkõige nii kohalikud inimesed, aga ka meie reaalne kaitsevõime.
Äsjases saates igal sammul tülitsenud varivalitsuse sise-, justiits- ja riigihaldusministrid olid üksmeelel ühes: ametnike hulka vähendamata jookseb Eesti kokku.
Eesti ühiskonnas on palju toredaid eakaid inimesi, kuid me peame riigina parandama seda, kuidas teenused ja abi nendeni paremini jõuavad.
Taaskord oleme olukorras, kus valitsus suure suuga lubab ja veeretab siis vaikselt vastutuse kohalikele omavalitsustele ja hooldustöötajatele – nemad tulgu toime, meie siin otsustasime.
Justiits- ja siseministri vastutusvaldkonnas on esmalt vaja ellu viia märkimisväärne palgatõus. Ent kummaski vastutusvaldkonnas pole mõistlik teha väga järske pöördeid ega suunamuudatusi. Ühiskondlikud protsessid on nagu raha, mis armastab rahu ja vaikust.
Riigi valitsemine on usalduse küsimus. Ideaalses ühiskonnas kodanikud usaldavad oma riiki ja riik usaldab oma inimesi. Ilma usalduseta ei ole võimalik ellu viia pikaajalisi eesmärke. Aga samuti ei ole võimalik ületada kriise selliselt, et tullakse nendest välja tugevama ja targemana. Ja et kedagi ei...
Põhimõtteliselt on õige, kui võrguteenus, energia tootmine ja näiteks laadimiskohtade arendus on lahutatud. Enne lõpliku otsuse tegemist tuleb aga läbi viia põhjalik majandusanalüüs võimalike tagajärgede kohta.
Mitmel pool maailmas on kombeks, et opositsiooni jäänud erakond paneb kokku oma alternatiivse valitsuse. Variministrid tegutsevad ja võtavad sõna nii nagu pärisvalitsuski ning pakuvad koalitsiooniparteide otsustele alternatiivi.
Varivalitsus hoiab pärisvalitsusel silma peal kolmel moel: ministrite arvamuslood, neljapäevased podcast’id ning kiire reageerimine Päeva Teema rubriigis.
Eesti 200 varivalitsus jagab välja viimase punase kaardi, kuu värava ja kuu möödalöögi.
Passivahetus, autojuhilubade uuendamine, maksuamet... Oli aeg, kus sarnased sõnad tekitasid inimestes automaatselt ebameeldiva tunde. Kui asjad said kuidagigi aetud, oli juba väga hea.
Mis kasu on riigil teadusest? Selline küsimus paneb teadlasi õhku ahmima, kuid küsijaid pakutavad vastusevariandid enamasti ei rahulda. Meil ülikoolides on raske mõista, kuidas nii olulist valdkonda ei tähtsustata, ja teisalt ei mõista riik, miks peaks just sinna rohkem ressursse suunama.
Mitu järjestikust skandaali vallajuhtide palkade ümber heidavad varju kõigile omavalitsustele. Küllaltki keeruline on mõista, kui ühed vallad kurdavad riigipoolset kehva rahastust ja teistel jagub avalikku raha sulaselgeks prassimiseks.
Eelmisel nädalal postitas Kristen Michal sotsiaalmeediasse dramaatilise postituse koos kaardiga, kus pool Eestit oli värvitud kollaseks ja pool roheliseks.
Eutanaasia teema on taaskord tõusnud päevakajaliseks ja leidsin ka ennast juba teist korda sel aastal halastussurma üle arutlemas. Need pole küll kaugeltki esimesed korrad, kui mõtteid sel teemal mõlgutan, kuid varasemalt pole ma seda nii tihti teinud.
Delfi TV stuudios kohtusid mõõduvõtuks päris peaminister Jüri ratas ja Eesti 200 esimees ning valitsusjuhi kandidaat Kristina Kallas. Sõnalahing läks tuliseks nii Eesti 200 reklaamikampaania, katuserahade jagamise kui praeguse valitsuse tegemiste ja tegemata jätmiste ümber.
Kui me tulime mais välja oma manifestiga, oli meie peamine lubadus rääkida Eesti pärismuredest. Suurtest asjadest, mille lahendamine või mittelahendamine meie hinnangul kujundab meie riigi nägu järgmise 20 ja 50 aasta jooksul.
Eesti inimesed ei vastuta oma prügi eest. Küsimusele, kas üldse peaks oma prügi eest vastutust kandma, vastaksid paljud eestlased, et see on ju kõigest prügi – see käib kraanikausi all olevasse ämbrisse.
Hinnang valitsusele üldjoontes on „3 - rahuldav“, välja arvatud peaminister, kes üllatas positiivselt. Tervikuna jätkas valitsus populistlikku raha jagamise kurssi, mida kroonis katuserahade külvamine enne valimiskampaaniat.
Detsembrikuus saab Eesti 200 varivalitsuselt punase kaardi ehk soovituse tagasi astuda maaeluminister Tarmo Tamm (Keskerakond).
Erakonnad on asunud ootuspäraselt valimiste eel ohtralt vanaduspensionäridele raha lubama. Kes lubab 100 ja kes 200 eurot juurde, mõni lausa 700 eurost vanaduspensioni järgmise nelja aasta jooksul.
Mind ajendasid kirjutama meedias levivad artiklid, mis kajastasid puudega laste toetuste tõstmise eelnõu menetlemist riigikogus ja Sotsiaaldemokraatliku erakonna vastuseisu sellele.
Kui me avatuse poolt sõna ei võta, suunab lärmajate survel loodav hirmuühiskond Eesti vääramatult Ungari ja Poola teele.